1. Mercedes-Benz EQS 450+
A német gyártó elektromos palettáján nem az E-osztály az egyetlen, amelyik a dizájn mellett a teljesítményt és a hatótávot is figyelembe vette. Az EQS modellcsalád hasonló jegyeket képvisel, mint az EQE modellek.
A futurisztikus és letisztult dizájn mellé majdhogynem hangtalanság párosul. Ebben segít a légrugós felfüggesztés, amely a bukkanók nagy részét igyekszik elnyelni. Így az utazás valóban prémium minőségű lehet, amely a Mercedes legnagyobb szedánosztályának mindig is egyik alapvetése volt.
Az EQE-hez hasonlóan egyetlen motor került csupán az autóba, amely a hátsó kerekeket hajtja meg és 360 lóerőt ad a majdnem 2 és fél tonnás autónak. A csúcsmodell, EQS 53 516 lóerős teljesítményéhez képest ez nem tűnhet soknak, viszont ennek a modellnek nem is a teljesítmény a fő célja.
A fő cél: a kényelem és a hatótáv. Az EQS-ben a többi modellhez hasonlóan a Mercedes Hyperscreenje igyekszik a legújabb technológiát reprezentálni. Ez a három képernyőből álló, a teljes műszerfalat lefedő számítógép felel mindenért a fűtéstől kezdve a navigáción át egészen a Tetrisig, amit unalmas, dugóban töltött órákban lehet játszani (nem a sofőrnek).
Ha valakinek nem jön be az érintőképernyő, az autóban van beépített hangvezérlés is. Egy egyszerű, „Hey, Mercedes” felszólítással beindul az autó virtuális asszisztense, amely szintén minden gomb felett átveheti az irányítást és hangvezérlés alapján állítja a hőmérsékletet vagy indít hívásokat.
A 108,4 kWh-s akkumulátor a gyártó szerint akár 722 kilométer megtételét is biztosítja egyetlen töltéssel, így az EQS 450+ a jelenleg legnagyobb hatótávú elektromos autó, amit itthon kapni lehet.
