2023. október 15. | 08:25

Peugeot 3008

Következő

A kétezres évek elején hatalmas divatja volt az MPV-knek, vagyis a családi egyterűeknek, amelyekben akár 6-7 ember is kényelmesen elfért. Ezek az autók sokszor három sorban tudtak helyet adni a nagycsaládosoknak, és temérdeknyi csomagjaiknak. Az SUV-k megjelenésével azonban ez a szegmens fokozatosan eltűnt. Nem teljesen, viszont rengeteg képviselője ma már átalakult.

Pontosan ez a helyzet a Peugeot 3008-cal is, amely 2008-ban indult MPV-ként testvérmodelljével, a valamivel nagyobb 5008-cal. A 3008 két sorban adott helyett az utasoknak, az 5008-ban három üléssor volt. A platformon is osztozó modellek dizájnjukban is igen hasonlóak voltak, és a hajtásuk is egyezett.

Bár sokan kritizálták a 3008 külsejét, a belső és a felszereltség kárpótolt mindenkit. A britek és az írek is többször választották meg az Év Autójának, főképp a belső kényelmet és a különböző technológiai újításokat dicsérték. Az Exclusive és Allure modellcsomagok már egy képernyőt is tartalmaztak, amely a mai autókban már szinte kihagyhatatlan tartozék, persze 15 éve még csak próbálkoztak vele.

A képernyőn kívül rengeteg funkció tartozott még a 3008-hoz, köztük távolságfigyelő és -figyelmeztető rendszer, tempomat és sebességkorlátozás is került a modellbe. 2012-ben a 3008-as lett az első dízeles hibrid autó, amelyet tömegesen gyártottak, miután a 2,0 literes dízelmotor mellé egy 200V-os nikkel-metál hidrid akkumulátor is került, vagyis pontosabban nem mellé, hanem az autó hátuljába. A legerősebb hibrid modell 161 lóerőre és 190 km/órás végsebességre volt képes.

2013 Peugeot 3008
2013-as Peugeot 3008 (Forrás: Peugeot)

Ám ugyanúgy, ahogy a Mercedes A-osztályának mini MPV-je, úgy a nagyobb modellek eladásai is visszaestek, ezért 2016-ban a Peugeot a 3008 második generációját már SUV modellként mutatta be. A C-szegmensben, azaz a középkategóriában bemutatott modellt szintén örömmel fogadták, amely ismét csak annak volt betudható, hogy a Peugeot amellett, hogy felismerte, hogy az SUV-k piacán több a lehetőség, bele is pakolt mindent az új generációba.

Az iCockpit nevű dizájn kényelmesebb és modernebb volt, mint a korábbi Peugeot modelleknél és amelynek része egy 8 colos érintőképernyő és az a fajta kisebb kormány, amely később megszokottá vált a gyártó többi modelljénél is. 2020-ban egy ráncfelvarrást is kapott a modell, idén pedig hibrid változatban is kapható már.

Az új, harmadik generációról is nemrég mutogattak képeket, amely E-3008-as nevével igencsak árulkodó, azaz a modell valószínűleg teljesen elektromosként debütál. A képekről az is kiderül, hogy nem is teljesen SUV lesz az új 3008-as, hanem SUV kupé. Emellett nagy hatótávval és komolyabb teljesítménnyel is kecsegtet.

Addig is nézd meg, mit tud a 3008-as második generációja!

Következő
Nyitókép: Ford