3. Tesla Model 3 Highland RWD
A Tesla újdonsága nem összekeverendő a 2017-ben megjelent „eredeti” Model 3-assal, a Highland kiegészítő név ugyanis közelebb áll egy új generációhoz, mint egy ráncfelvarráshoz. Ettől függetlenül egy laikus számára kinézete nem sokban változott a hat éve futó modellhez képest.
Már az első Model 3 is jó, 0,225-ös légellenállási együtthatóval rendelkezik, ám ezen csiszoltak még egy kicsit a mérnökök, így javultak az amúgy is kedvező fogyasztási értékek – ezzel együtt pedig a hatótáv. A legkisebb akkuval, 18 helyett 19 collos kerekekkel és hátsókerék-meghajtással rendelkező típus is 513 kilométeres hatótávot ígér, míg a csúcsot jelentő Dual Motor változat akár 629 kilométert is megtesz egy töltéssel a gyári adatok szerint.
Menetdinamika terén sincs miért szégyenkeznie, ugyanis a leggyengébb változat 6,1, az összkerekes pedig 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra. A végsebesség mindkét esetben 201 km/óra, ami nem nagy, de nem is ezzel fogunk feltartani mindenkit a belső sávban. Az általunk korábban próbált Model 3 Performance persze ezeknél komolyabb számokat mutat fel, de valószínűleg az újdonságból is jönni fog erősebb kiadás.
A nagy hatótávért a légellenállás mellett az alacsonyan tartott tömeg is felel: a Standard Range 1765, a Long Range AWD pedig 1828 kilogrammot nyom a mérlegen. Érdekes módon a DC töltési sebesség is kétféle, előbbi maximum 170 kW-ra képes, utóbbi azonban akár 250 kW-ot is fel tud venni, amennyiben a leterheltség ezt engedi a töltőoszlop oldaláról – így akár 15 perc alatt 282 kilométerre elegendő áramot pumpálhatunk a Highlandbe.
Új modell lévén még nem áll rendelkezésre sok tapasztalat a felhasználók oldaláról, ám a tesztelők szerint simán hozható a Tesla által ígért fogyasztás, amely Dual Motoros kiadás esetén 14 kWh, Standard Range RWD-vel azonban mindössze 13,2 kWh száz kilométeren. Ez persze ideális időjárási körülmények és csak városi vagy óvatos országúti haladással még lejjebb is szorítható, ahogy csak autópályán, megpakolva és rossz időjárás esetén feljebb tornázható.
Az elektromos autók körében ráadásul igen vonzó árcédulával rendelkezik az alapváltozat, ugyanis cikkünk írásának pillanatában 17 846 900 Ft-ért vihető haza, miközben a Long Range AWD-ért 21 346 900 Ft-ot kér a gyártó. A Teslától megszokott módon azonban akár egyik napról a másikra csökkenhetnek vagy emelkedhetnek az árak – előbbi esetben azonban kompenzációra számíthat az idő előtt rendelést leadott vásárló.
Ezen autók nagy előnye a távoli irányíthatóság és az exkluzív töltőhálózat, amelyekkel tényleg villámtempóban, mindenféle alkalmazások felesleges telepítése vagy fizetési nehézségek nélkül élvezhetik a tulajdonosok a „klubhoz” tartozást. A garancia két részre oszlik, az egyik a manapság nem túl kedvezőnek számító 4 év vagy 80 ezer kilométeres futásteljesítményig érvényes alap jótállás, míg a másik a villanyautók legköltségesebb részeire (meghajtómotor és akkupakk) vonatkozó garancia, mely 8 évig vagy 192 ezer lefutott kilométerig (amelyik előbb bekövetkezik) érvényes.
Tesla Model 3 Highland RWD - átlagfogyasztás 13,2 kWh/100 km
