2022. július 14. | 12:16

Új taggal bővül a koreaiak elektromos palettája.

A Hyundai hetek óta mutogatott már részleteket az autóról, de a specifikációról nem esett szó; ezidáig. Az Ioniq 6-os ugyanarra platformra épült, mint crossover társa. Az Electric Global Modular Platform lehetővé teszi, hogy hátsó- vagy összekerék-meghajtással is kínálhassák.

A fastback kinézet kiemeli a futurisztikus hatást, amely egyelőre szokatlan a városi terepjárók tengerében, de mindenképp jól néz ki. Az autó nélkülöz bármiféle szögletességet, minden része igyekszik minél áramvonalasabb lenni, amelyre rásegít a hátsó ablak alatti, Porsche-hangulatot kölcsönző kisebb légterelő. Egyébként 12 külső színben lesz elérhető a modell.

Hyundai Ioniq 6
Kép: Hyundai

Az egymotoros, hátsókerekes kivitel teljesítményét nem közölték, de a kétmotoros kivitel 320 lovas. Kétféle akkumulátorral is kérhető lesz, 53 és 77,4 kilowattórásak közül lehet választani. A nagyobb akksi a gyártó honlapja szerint 610 km-t bír majd egy töltéssel és nagyjából 14 kilowattórás fogyasztása lesz 100 km-en. Összehasonlításképp, az Ioniq 5 500 km-t tud megtenni egy töltéssel.

Az akkumulátor ugyanaz, mint ami az Ioniq 5, a Kia EV 6 és a Genesis GV60 modellekben található, 800 voltos ultragyors töltésre képes, amely 18 perc alatt tölti fel az autót 10-ről 80 százalékra. Bár a honlapon nem szerepel végsebesség, a Hyundai azt ígéri, hogy 5,1 másodperc elég lesz a 100 km/órás sebességhez. Az akkumulátor egyébként külső áramforrásként is használható lesz.

Hyundai Ioniq 6
Kép: Hyundai

Bent 12 colos kijelzőn lehet vezérelni minden funkciót,  4 USB-C-s és egy A-s kivezetés van, és mind az Android Auto, mind az Apple CarPlay elérhető.

A Hyundai büszkén kiemeli a hangulatvilágítást, amelyben 64 különböző színből vagy hatféle kéttónusú megvilágításból válogathatunk és van egy külön mód is, amely a Speed Sync névre hallgat. Ez a funkció gyorsításkor változtatja a beltér színeit.

Külön extraként elérhetőek a Relaxation Comfort ülések, amelyek a kocsi álló helyzetében plusz kényelmet adnak a sofőrnek és az utasának, hogy pihenjenek egyet, amíg a kocsi töltődik. A lekerekített műszerfalban egy vékony csík nyitja a kesztyűtartót, amely sok tárolóhelyet kínál. Az első ajtókon sem egy gomb, sem egy kapcsoló sincs, helyette letisztult panelt helyeztek el ott, amely a gyártó szerint több tárolóhely kialakítását teszi lehetővé.

Hyundai Ioniq 6
Kép: Hyundai

A vezetést segítő technológiák is a hozzák az elvárható szintet: automata vészfék, gyalogosfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó rendszer és vakfoltra figyelmeztető asszisztens is szerepel a listán, utóbbi 360 fokos kamerával figyeli azokat a részeket, amelyet a sofőr semmiképp sem láthatna.

A gyártás még idén megkezdődhet, de az utakon csak 2023 közepe felé találkozhatunk először az Ioniq 6-tal. A hazai ár egyelőre ismeretlen, valószínű, hogy többet kérnek majd el érte, mint az Ioniq 5-ért, amelynek jelenlegi legolcsóbb változata 18 millió forint.