Egyes vezetéstámogató funkciókat korlátozni kell az európai szabályok miatt.
A Drive Tesla Canada értesülései szerint az amerikai gyártó kénytelen volt leállítani egyes autóinak kiszállítását. Ez kifejezetten azokat a járműveket érinti, amelyeket Enhanced Autopilot (EAP) vagy Full Self-Driving (FSD) csomagokkal rendeltek.
Az oldal úgy tudja, a kényszerű leállás annak köszönhető, hogy a német közlekedési hatóság vizsgálatot indított a Tesla ellen, mivel azt kifogásolják, hogy a Navigate on Autopilot funkció használatával az autók képesek a kívánt lehajtónál önmaguktól elhagyni az autópályát. Ezért a megrendelt kocsik most egy olyan szoftverfrissítésre várnak, ami még kevesebb funkciót tesz elérhetővé.
Az alapverziójú Tesla Autopilot, amely lényegében egy távolság- és sebességtartó automatika fejlett sávtartó képességekkel, a szériafelszereltség részét képezi a cég valamennyi járművében. Az EAP és az FSD funkciókat viszont feláras extraként lehet megrendelni. Ezeknek a rendszereknek köszönhetően az autó képes önállóan sávot váltani az autópályán vagy lehajtani a megfelelő kijáraton.
A Tesla Európában értékesített modelljeiben az EU-s szabályozás miatt ezeket a funkciókat már eddig is erősen korlátozták, szemben az amerikai kivitelekkel. Sávváltás esetén a sofőrnek előbb jóvá kell hagynia a menővert, az autó önmagától csak korlátozott szögben forgathatja el a kormányt, illetve magát a sávváltást is jóval gyorsabban kell végrehajtania, mint az USA-ban.
A hírekből nem derül ki, mit kifogásolnak a német hatóságok a Tesla rendszereivel kapcsolatban. A vásárlói visszajelzések alapján minden bizonnyal azt kifogásolják, hogy a járművek önmaguktól képesek lehajtani az autópályáról. Ezért mielőtt az autókat forgalomba helyeznék Európában, ezt a funkciót ki kell kapcsolni.
Nyitókép: Tesla