A 2013-ban bemutatott BMW i3 úgy kerül majd be a bajor gyártó történetével foglalkozó könyvekbe, mint a márka első szériagyártású tisztán elektromos autója. Bár még csak 8 éve létezik, autóipari léptékkel nézve kimondottan idősnek számít, ám ennek ellenére továbbra is kimondottan nagy kereslet mutatkozik a modell iránt.

Sőt, 2020 szeptemberében felröppentek olyan hírek is, hogy a BMW növelni szeretné a gyártási kapacitást, hogy eleget tudjon tenni a keresletnek, ám ezek a tervek eddig még valósultak meg. Azt egyelőre nem tudni, a német cég meddig gyártja még az apró villanyautót, de iparági források szerint ez a pont 2024 lehet.

Bár a bajorok vezetősége 2018-ban úgy nyilatkozott, nem szerepel a terveik között, hogy utódmodellt adjanak az i3-nak, ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy a jövőben nem szerepel majd a BMW kínálatában egy kisméretű elektromos autó. A 2021-es Müncheni Autószalonon bemutatott i Vision Circular koncepció is arra utalt, hogy a színfalak mögött komoly munka folyik, és most már azzal kapcsolatban is lehet némi elképzelésünk, hogy nézhet majd ki az i3 utódja.

A spanyol Motor.es weboldal készítette el a Münchenben leleplezett i Vision Circular tanulmány alapján azt a látványtervet, ahogy szerintük az i3-at felváltó modell kinézhet majd. Kétségtelen, hogy az autó formaterve távolról sem nevezhető hagyományosnak, de tény, hogy futurisztikus megjelenése ellenére határozottan van benne valami, ami az i3-at idézi.

BMW i Vision Circular koncepció

A Motor.es értesülései szerint jó esély van arra, hogy az új i3 végül egy szedánszerű karosszériát kapjon, hogy a Tesla Model 3 közvetlen riválisa lehessen. Ha valóban elkészül, akkor továbbra is a BMW belépőszintű elektromos autójának számít majd. A spanyol kiadvány azt is tudni véli, hogy az autóban egy olyan, újgenerációs lítium-ion akkumulátorcsomag fog dolgozni, amely 40 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkezik, mint az i3-ban jelenleg található egység.

Ezek azonban egyelőre pusztán csak pletykák, ám, ha a Motor.es által vázolt forgatókönyv valóban helytálló, akkor legkorábban 2024-ben vagy 2025-ben láthatjuk majd a végeredményt, a BMW i3 utódját.