hétfő - 2023. február 06.
-7.5 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 627 Ft
100 671 Ft
D 684 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

A BMW-nél nem cél az 1000 kilométeres elektromos hatótáv elérése

2021. szeptember 23. | 11:49

A német autógyártó nem kíván beszállni az elektromos autók hatótáv-háborújába.

Az elektromosautó-vásárlás előtt álló fogyasztókat érthető módon nagyon szokta érdekelni, hogy a kinézett gépjármű mekkora hatótávot képes leküzdeni egyetlen feltöltéssel. Utóbbi azért fontos, mert az akkumulátortöltő-hálózatok még mindig nem olyan kiterjedtek, mint az üzemanyagtöltő állomások, ezért lényeges, hogy az adott villanyautó minél messzebbre jusson, mielőtt a sofőrnek töltőhelyet kellene keresnie. A BMW azonban most jelezte, nem kíván beszállni az elektromos autók hatótáv-háborújába.

Az elektromos autózás korszakába lépve a gyártók igyekeznek minél nagyobb hatótávot biztosítani a járműveiknek, ezzel akarják megszólítani és magukhoz csábítani a fizetőképes vásárlóerőt. Néhányan még a 620 mérföldes (1000 kilométeres) hatótávot is megpróbálják átlépni.

Úgy tűnik, a BMW képezi a kivételt. Legalábbis erre utalnak az új BMW i4 projekt vezetője, David Ferrufino szavai.

„Az ezer kilométeres hatótávolság elérése nem célunk a teljesen elektromos hajtású autóinknál” – nyilatkozta Ferrufino a WhichCar című ausztrál kiadványnak egy ausztráliai médiakonferencián.

Ferrufino hozzátette, hogy a maximális hatótávolság attól függ, hogy milyen szegmensben kínálják a járművet. A német autógyártó esetében a BMW i3-nak nincs szüksége a 600 km-es hatótávra, míg az i4 esetében ez a mennyiség „nagyon ügyfélbarát megoldás”.

A szakember álláspontja érthető, hiszen a BMW a töltőhálózat fejlesztésére is költ, hogy a hosszú utak még a kisebb hatótávolságú autókkal is megvalósíthatóak legyenek.

„Az akkutechnológiában történtek előrelépések, de a töltőhálózat is rohamosan növekszik. Európa egyes részein már örömteli élményt jelent az elektromos autózás” – mondta Ferrufino az ausztrál kiadványnak.

Ferrufino hozzátette, hogy a töltési sebességnek is fejlődnie kell. Az i4 esetében azt állítják, hogy a járművet egy 200 kW-os egyenáramú gyorstöltő segítségével 31 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra fel lehet tölteni. Ez persze még mindig jóval több idő, mint amit egy hagyományos tankolás elvesz az ember életéből, de láthatóan történt előrelépés.

Megvalósulhat a magyar autósok régóta hőn áhított vágya A villanyautókra történő erőltetett áttérés több millió munkahelybe kerülhet Japánban

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!