A BMW tesztelési célzattal a michigani székhelyű startup, az Our Next Energy (ONE) által kifejlesztett, nagy hatótávolságú akkumulátorokat építi elektromos SUV-jába, az iX-be – derül ki a két cég közös sajtóközleményéből.

A ONE Gemini akkumulátora kétféle cellát tartalmaz. Az egyik a fejlett akkumulátorkémiájának köszönhetően több energiát képes tárolni, és lehetővé teszi, hogy a jármű 965 kilométeres (vagy még ennél is nagyobb) hatótávolságot érjen el két feltöltés között. A ONE szerint a jármű prototípusa várhatóan az év végére készül el.

BMW iX
Kép: BMW

Mujeeb Ijaz, a ONE alapítója és vezérigazgatója elmondta, a Gemini akkumulátor célja, hogy csökkentse az olyan, az elektromos járművek akkumulátoraihoz hagyományosan használatát nyersanyagok, mint a kobalt, a nikkel, a grafit és a lítium mennyiségét. Ijaz elmondta, hogy a ONE különböző elektródakémiákat tesztel a Geminiben, hogy kiértékelje, az egyes megoldásokat milyen kompromisszumokkal járnak a költségek, az energia és a fenntarthatóság tekintetében.

A cégvezető hozzátette, három különböző méretben kínálják majd az akkumulátor sorozatgyártású változatát, köztük egy belépőszintű változatot is, amely ugyanannyiba, vagy kicsit kevesebbe fog kerülni, mint a mai hagyományos nikkel- és kobalt alapú akkumulátorok.

BMW iX menet közben
Kép: BMW

2020-as alapítása óta a michigani startup a nagy hatótávolságú akkumulátor fejlesztésére összpontosít, amely biztonságosabb és fenntarthatóbb anyagokat használ, miközben több energiát képes eltárolni egy kisebb és olcsóbb csomagban. Tavaly decemberben a Gemini akkumulátor egy korai prototípusával szerelt Tesla Model S több mint 1200 kilométeres hatótávot ért el, ami jócskán felülmúlja a piac legjobb sorozatgyártású elektromos járműveinek teljesítményét.

Nyitókép: BMW