2021. május 18. | 17:11

Idén két új V12-es modell várható, 2025-ben pedig érkezhet az első tisztán elektromos Lambó is.

A 2014-es Párizsi Autószalonon a Lamborghini bemutatta a Asterion koncepcióját, amelyben egy V10-es, valamint három elektromos motor dolgozott, ez a rendszer pedig közel 900 lóerős teljesítmény leadására volt képes. A modell végül sosem jutott el a gyártósorig, és egészen 2019-ig kellett várni arra, hogy a bolognai márka első villanyosított utcai modellje, a Sián FKP 37 megérkezzen.

Aztán a mai napon – 2021. május 18-án – a Lamborghini bejelentette arra vonatkozó terveit, hogy 2025 elejére lefelezze a cég autóinak károsanyag-kibocsátását. Ennek értelmében pedig hibrid hajtásláncot kap a Huracan, az Aventador és az Urus is. A tervek szerint az első sorozatgyártású hibrid Lambo 2023-ban kerül piacra, hiszen a limitált példányszámú villanyos Siánból mindössze 19 roadster és 63 kupé kivitel készült.

Az olasz sportautó-gyártó az elkövetkező négy év során több mint 1,5 milliárd eurót fektet palettája elektromosításába. Ennek az összegnek egy részét a szénszálas-technológia fejlesztésére fordítja a cég, hogy ellensúlyozni tudják a hibrid hajtáslánc jelentette súlytöbbletet. A 2024-es év végére pedig mindhárom modellben valamilyen elektromos rásegítés dolgozik majd a belső égésű motor mellett.

Az évtized második felében érkezik egy negyedik modell is, amelyet már kizárólag tisztán elektromos hajtáslánccal fognak gyártani. Igen, a Lamborghini ma hivatalosan is bejelentette, hogy a vállalat első valódi EV-jét 2025 után fogják bemutatni. Azzal kapcsolatban nem osztottak meg információt, hogy ez egy kétajtós sportkocsi, vagy egy SUV-hoz hasonló közlekedési eszköz lesz-e.

Úgy tűnik, az elektromosítás elkerülhetetlenné vált a Lamborghini számára is, amennyiben a bolognaiak nem szeretnének komoly büntetést fizetni azért, mert nem tudtak megfelelni az egyre szigorúbb emissziós előírásoknak. A márka híveinek egyelőre nincs miért aggódni, az olaszok azt ígérik, hogy továbbra is a teljesítmény fogja jelenti az abszolút prioritást attól függetlenül, hogy megjelennek a kínálatban a hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal szerelt modellek is.

Mielőtt ez még megtörténne, idén két új szupersportkocsit is be fognak mutatni, ráadásul mindkettőben V12-es szívómotor dolgozik majd. A Lamborghini szerint 2021 és 2022 a belső égésű motorok ünnepléséről fog szólni azáltal, hogy olyan járműveket dobnak piacra, amelyek megidézik a cég „dicsőséges történelmét, valamint a múlt és a jelen ikonikus termékeit”.

Ezt illetően egyelőre nem történt hivatalos bejelentés, de a Countach LP500 idén ünnepli 50. születésnapját. Talán a két beharangozott V12-es modell közül az egyik az ikonikus sportautónak állít majd emléket. Hasonlóan, mint a 2016-ban bemutatott Miura Homage, amely az Aventador alapjaira készült.