2022. május 30. | 15:56

Négyszemélyes elektromos autó képében tér vissza az ikonikus DMC.

Kicsit több mint 33 évvel a Vissza a jövőbe II. bemutatója után az ikonikus DeLorean megújul. Bár a film készítői látszólag nem ezt a jövőképet képzelték el az alapján, amit Martyék megéltek 2015. október 21-én. Az Italdesign vállalattal közösen tervezett, most bemutatkozó DMC DeLorean Alpha5 nyomokban tartalmaz a klasszikusnál megismert részleteket, de merőben más hangulatú autó lett, szerintem inkább hajaz a Száguldó bosszú Interceptorára némi Porsche Taycan génkészlettel, utóbbi teljeseítményétől sem marad el sokkal, de előbb a külső.

DeLorean Alpha5
Kép: DMC

A közzétett terveken látszik, hogy a tervezők komoly munkát fektettek az eredeti modell arányainak megtartására, ami végül némiképp változott. Ettől függetlenül egy egzotikus megjelenésű elektromos sportkupét kapnak azok a vásárlók, akik szemet vetnek rá. A DeLorean Motor Company az elektromos autó kapcsán azt kommunikálja, hogy nem a DMC-12 jelentette a fejlődésük csúcsát, mert az új autó abszolút jövőbe mutató csúcstechnikát képvisel, ami a jelen környezetvédelmi elvárásai mellett megállja a helyét.

DeLorean Alpha5
Kép: DMC
DeLorean Alpha5
Kép: DMC

A formavilág ugyan változott, de a klasszikus, sirályszárnyas megoldás maradt. Hátul négy LED csík adja a lámpát, amikből a középső, nyílegyenes fénysávot túlnyújtották a sárvédő végére, ezzel optikailag rendesen kiszélesítették a vasat. A középen világító DeLorean felirat alatt V-ben világító LED-ek pedig a típust jelölik. A diffúzor a mai világban már nem említésre méltó elem, de az ablakrostély autentikus a ‘60-as ‘80-as évek amerikai izomautóinak körében (is).

DeLorean Alpha5
Kép: DMC

A beltér kialakítása a mai elektromos autókra jellemzően letisztult, a képek alapján a magas középső box a képzeletbeli kardánalagút helyén, hasznos érintőfelületekkel és tárolókkal egészült ki. Az ívelt műszerfal futurisztikus, más szemszögből olyan, mintha egy exkluzív motorcsónak volánja mögött foglal helyet a sofőr.

DeLorean Alpha5
Kép: DMC

4992 mm-es hosszával több mint 70 centit ráver az eredeti DeLorean modellre, széltében hasonlóan 2044 mm, viszont az oldalon fellelhető adatok alapján a tengelytávja 2300 mm, ami több mint 10 centivel rövidebb. Nem nagyon jön ki a matek a méretezett rajz alapján, amelyet a sajtóanyagba betettek, de lehet, hogy majd korrigálják.

DeLorean Alpha5
Furcsa méretek, nem jön ki a matek (Kép: DMC)

Az elektromos autók helykihasználása szempontjából ez nem tűnik előnyösnek, viszont a fordulékonyságnak igencsak jót tesz, és ahogy a Joost de Vries vezérigazgató is mondta: „Az Alpha5 azoknak való, akik szeretnek vezetni”. Elektromos autóknál a vezetési élményt azért erősen árnyalja az akkupakk tömege.

A közzétett adatok alapján nem fukarkodtak a cellákkal, ha minden igaz 100 kWh feletti akkumulátorcsomagot kap, amivel közel 500 km-es EPA ciklus szerinti hatótávot jósolnak. Az autó végsebessége állítólag 250 km/h lesz, de ami ennél fontosabb, hogy a Alpha5 4,35 másodperc alatt éri majd el a 88 mérföld/órás sebességet, ami egy DeLoreannál fontos szempont.

Vélhetően a 0-100 km/órás sprintje sem lesz sokkal 3 másodperc felett, hiszen azt ígérik, a 60 mérföld/óra (96,56 km/h) 2,99 másodperc alatt megvan. Az autóból a tervek szerint 5 év alatt mindössze 4000 példányt készítenek, így eléggé ritka modellnek számít majd.

DMC