Kínában a vállalat hálózatában már több mint 600 állomás üzemel.
A legfrissebb hírek szerint telepítették a NIO első akkumulátorcsere-állomást Norvégiában, amelynek már meg is kezdődött a tesztelése. A kínai gyártó ezzel szeretné még vonzóbbá tenni a vásárlók számára a szeptemberben piacra dobott NIO ES8-as modellt.
A NIO azt ígéri, hogy az akkucsere-állomás alapjaiban fogja megváltoztatni a villanyautók töltési infrastruktúráját. Ráadásul a csere egész folyamata csupán néhány percet vesz igénybe, hogy aztán ismét teletöltött akksival autózhassunk tovább. Az egyik legizgalmasabb e-autós fejlesztés először még csak Norvégiában, ám hamarosan már Németországban is elérhető lesz.
William Li, a kínai autógyártó alapítója és vezérigazgatója elárulta, a norvég NIO-tulajdonosok túlnyomó többsége, 92 százaléka a vásárlás során a szolgáltatásként kínált akkumulátort – a „Battery as a Service” (BaaS) értékesítési modellt – választja. Ez azt jelenti, hogy a tulajdonos akkumulátor nélkül vásárolja meg az autót (ennyivel is kevesebb a vételár), és havi előfizetési díjat fizet az akkumulátor használatáért, valamint az akkumulátorcsere-hálózathoz való hozzáférésért.
A vállalat fokozatosan 20 Power Swap állomásra kívánja bővíteni hálózatát Norvégiában 2022 végéig, ezzel lefedve Norvégia öt legnagyobb városát és a legfontosabb útvonalakat. Kínában a NIO már több mint 600 akkucsere-állomást telepített, és már több mint 4 millió alkalommal hajtotta végre a villanyautók energiatároló egységének cseréjét.
NIO is ready! First Battery Swap Station in Europe. Just a few weeks. Game Changer for charging infrastructure. Norway first! Germany soon. Fully recharged within minutes. Here we are! pic.twitter.com/5QIMWn1Vyq
— Florian Otto (@flotto2508) November 12, 2021
Az autógyártó célja, hogy a hálózat mérete meghaladja a 4 ezer állomást 2025 végére. Kínán kívül legalább 1000 állomás telepítését tervezik, melyek jelentős része Európában működik majd.
A 2021 áprilisában bemutatott, második generációs Power Swap Station 2.0 napi szinten akár 312 akkucserét tesz lehetővé. Ez azt jelenti, hogy átlagosan 4,6 percre, egészen pontosan 277 másodpercre van szükség, hogy végrehajtsanak egy cserét. És a NIO szerint ebbe az időbe már az állomásra történő ki- és beállás is belekalkulálták.
Egy ilyen állomáson 14 akkumulátor számára van hely. Ezek közül 13 pakk mindig feltöltött állapotban áll az autósok rendelkezésére, a tizennegyedik helyre pedig a frissen lecserélt, lemerült pakk fog kerülni.