Kártörténeti elemzés 3 990 Ft-ért
vasárnap - 2023. december 03.
-1 °C
kevés felhő
alapjarat.hu logo
95 579 Ft
100 635 Ft
D 607 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Erre volt képes a BMW i3 őse, amire valószínűleg te sem emlékszel

2022. augusztus 04. | 10:51

A buborékforma már akkor is megvolt, bár kevésbé radikális dizájnnal.

Az 1991-es Frankfurti Autószalonon mutatta be a BMW az E1 (Z11) koncepiciót, amely egy teljesen elektromos hajtású prototípus volt. Az i3 mini egyterű őse 3460 mm hosszú, 1648 mm széles és 1500 mm magas volt (nagyjából akkora, mint egy mai Fiat 500), így négy személynek biztosított helyet, és a csomagoknak is jutott némi tér.

BMW E1 Z11
Kép: BMW
BMW E1 Z11
Kép: BMW

A részben alumínium vázzal, valamint alumínium és műanyag burkolóelemekkel készült E1 elvileg 250 kilométerre elegendő hatótávval rendelkezett, maximális sebessége pedig 120 km/óra volt. A 45 lóerős villanymotor a hátsó tengelyt hajtotta, a 19,2 kilowattórás nátrium-szulfát akkucsomag pedig 900 kilót nyomott.

BMW E1 Z11
Kép: BMW
BMW E1 Z11
Kép: BMW

Nem volt tervben a gyártása egy pillanatig sem, a BMW Technik mindössze egy erődemonstrációnak szánta, hogy ők képesek egy ilyet is megalkotni. Két évvel később egyébként egy második verziót is lelepleztek, ez volt a E1 Z15.

BMW E1 Z15
Kép: BMW
Videón, ahogy majdnem letarol egy másik autóst a korlátnak csapódó részeg sofőr Igazoltatni akarták a román embercsempészt, aki inkább lezúzta a rendőrautót

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!