2021. június 02. | 14:50

A Page-Roberts szerint számos előnye van a függőlegesen elhelyezett akkupakknak.

Egy londoni székhelyű startup egy olyan innovatív elektromosautó-dizájnt mutatott be, amely – legalábbis állításuk szerint – 30 százalékkal képes megnövelni az EV-k hatótávját.

A 2019-ben alapított Page-Roberts azt a célt tűzte ki, hogy drasztikus mértékben megnövelje a villanyautók hatékonyságát a legmodernebb mérnöki megoldásoknak köszönhetően, mindezt elegáns formába öntve.

A cég szabadalmaztatott tervezési koncepciója újragondolja az akkumulátorcsomag elhelyezését egy hagyományos, utasok szállítására alkalmas elektromos személyautóban. Ahelyett, hogy az akkupakkot a jelenleg gyártott EV-khez hasonlóan a padlólemez alá helyezné, a Page-Roberts azt találta ki, hogy az akkumulátort magában az utastérbe teszi, az eddigi vízszintes kialakítással ellentétben függőleges struktúrában.

Szemben a szokványos „gördeszka” elrendezés következtében megnövekedett magassággal, hosszabb tengelytávval és szerkezeti komplexitással, a brit cég úgy véli, hogy a vertikálisan elrendezett akkucsomag jelentősen javíthatja az elektromos autók formatervét, felhasználói élményét és gyártási költségeit.

A Page-Roberts ötletében az akkumulátor az egymásnak háttal fordított üléssorok között helyezik el. A startup elmondása szerint ez az elrendezés „sokkal kompaktabb”, mint a jelenleg is használatban lévő kialakítások. Ez egyúttal azt is lehetővé tenné, hogy az autó hasmagassága alacsonyabbra kerüljön, ezáltal javuljon a jármű aerodinamikai hatékonysága, és a csomagok súlya is csökkenne.

A cég állítása szerint mindezen előnyös tulajdonságok együttesen azt eredményeznék, hogy az autó egyetlen töltéssel 30 százalékkal nagyobb távolságot lesz képes megtenni, vagy adott esetben elegendő lesz kisebb méretű akkumulátorokat beépíteni a jelenlegivel megegyező hatótávolságok eléréshez.

Ennek köszönhetően a becslések alapján a gyártási költségek akár 36 százalékkal is csökkenthetők lennének, ami az EV-k árában is éreztetné hatását.

Ez a dizájn az elképzelések szerint elsősorban a kis méretű elektromos autók, különösen a „karcsú és sportos négyüléses járművek” számára jelenthet megoldást, amelyek esetében előnyös lehet az alacsonyabbra helyezett karosszéria és a rövidebb tengelytáv.

„Az akkumulátorok költsége és az energiasűrűsége, valamint a hatótávolság és a töltési infrastruktúra körüli nehézségek továbbra is hátráltatják az elektromos autók előretörését. Tervezési koncepciónk csökkenti a költségeket, növeli a hatékonyságot, fokozza az agilitást és nagyfokú szabadságot kínál a tervezés folyamata során. A hatékonyságnak köszönhetően csökken a töltési idő, így a töltőpontokra nehezedő nyomás ugyancsak csökken” – nyilatkozta Mark Simon, a Page-Roberts technológiai vezetője.

 

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben, hiszen itt is tudsz állami támogatással új elektromos autót vásárolni, mivel a MAH Zrt. az MNB által minősített, finanszírozást közvetítő független ügynök.