2022. július 15. | 12:43

Az igényesen megtervezett forma Giorgetto Giugiaro 1974-es munkája előtt tiszteleg.

Az autógyártás új világának hajnalán a Hyundai rendkívül igényesen építi be a retró formai elemeket a modern technológiát használó autóiba, erre jó példa akár az Ioniq 5. Közben olyan finomra csiszolt vonalakat is villant, mint az Ioniq 6 alapú RN22e koncepció is. A dizájn hűen követi a márka arculatát formáló terveket, miszerint minden modelljük önálló, és nem egységesített a paletta megjelenése.

Hyundai N Vision 74 koncepció
Kép: Hyundai

Az N Vision 74 koncepció megint a régi iskola rendszerét követi, de nem légből kapott tervek alapján. A különleges hajtáslánccal tervezett koncepciót az 1974-es Hyundai Pony Coupé ihlette, amit az Italdesign tervezője, Giorgetto Giugiaro készített. Az autó 4952 mm-es hosszával, 2905 mm-es tengelytávjával és 1331 mm-es magasságával egy kompaktabb, sportosabb modellt igér, mint az Ioniq 5 és 6 széria. A cég formaterveiért felelős vezető, SangYup Lee azt is elmondta, a váratlanul feltűnő dizájn a még annál is különlegesebb hajtáslánc promójára született.

Hyundai N Vision 74 koncepció
Kép: Hyundai

A nagy teljesítményű hajtáslánc részét képező villanymotorpáros a hátsó kerekeket hajtja, 680 lóerős összteljesítménnyel és 900 Nm nyomatékkal. Az energiatárolásról egy 62,4 kWh-s akkupakk gondoskodik, amit egy 95 kW teljesítményű hidrogén üzemanyagcella tölt fel, de 800V-os gyorstöltésre is képes.

Hyundai N Vision 74 koncepció
Kép: Hyundai

Ekkora akkumulátort jellemzően nem használtak eddig üzemanyagcellás rendszerekhez, de a tervek szerint menet közben is hamar feltölthető az üzemanyagcellát ellátó 2 darab, 2,1 kg-os, nagynyomású hidrogéntartályból. A „tankolás” állítólag mindössze öt percbe telne, és több mint 600 kilométeres hatótávot ígérnek.

A rendszer hűtésére is nagy hangsúlyt fektettek, külön folyadékhűtéssel van ellátva az akkumulátor, az üzemanyagcella és a motor is, amit egy központi rendszer optimalizál. A hátsó kerekeket hajtó független elektromotorok lehetővé teszik, hogy bármilyen helyzetre optimalizálják a tapadást aktív nyomatékelosztással, legyen az akár driftelés a legagresszívabb sperr differenciálművekkel, vagy íven autózás intelligens nyomatékvektorálással szabályozott rendszerek által kínált tapadással.