2023. augusztus 21. | 09:33

Felújításon estek át az áruházlánc elektromosautó-töltői és esélyes, hogy vége az ingyen töltésnek.


FRISSÍTÉS (08.29.): A Villanyautósok információi alapján kiderült, hogy mikortól lesznek fizetősek a Lidl elektromosautó-töltői. Megszűnik a Lidl e-charge alkalmazás, helyette a Lidl Plus alkalmazásból, a Lidl weboldalán vagy egy roamingos megoldással lehet majd elindítani a töltést az új rendszerben.

Szeptember 4-éig lehet ingyenesen használni a Lidl töltőit, a pontos díjazást azonban még nem tette közzé az áruházlánc. A környező országokban egybéként már korábban bevezették a fizetős töltést, ilyen Szlovákia és Ausztria is.


Magyarországon is megújulnak a Lidl áruházlánc parkolókban kihelyezett elektromosautó-töltők. Az egységek eddig ingyenes töltést biztosítottak annak a villanyautósnak, aki az áruház parkolójában állt meg, amíg vásárolt.

A töltőpontok szlogenje az volt, hogy „Gyors, ingyenes és környezetbarát töltés”, ám az új dizájnnal ez a szöveg eltűnt. Pont úgy, ahogy a fehér-zöld színösszeállítás is, helyette sárga és kék az új dizájn, pont úgy, mint az áruházlánc logójában.

Az új szlogen sokkal egyszerűbben az lett, hogy „Bevásárlás és töltés”. Abból fakadóan, hogy eltűnt belőle az ingyenes szó, arra lehet következtetni, hogy az új töltők innentől csak fizetés ellenében lesznek igénybevehetők.

Pedig egészen eddig ingyenesek voltak a 2016-óta elérhető oszlopok, amelyek között volt 50 és 20 kW-os DC, illetve 22 kW-os AC töltő is. Nem Magyarország lenne egyébként az első, ahol fizetőssé tenné a Lidl ezt a szolgáltatást.

Az üggyel a Magyar Elektromobilitási Egyesület is foglalkozott már korábban. Azt kérték, hogy a fizetős oszlopok nyitvatartási időn túl is legyenek elérhetők a villanyautósok számára, illetve vezessenek be valamilyen törzsvásárlói rendszert.

Korábban, még 2023. március 1-jétől Ausztriában lettek fizetősek a Lidl töltői, ott AC töltőn 35, míg DC töltőn 40 centet kellett fizetni a töltésért kWh alapon. Ez azt jelenti, hogy előbbi esetben 134, utóbbinál viszont 153 forintot kell fizetnünk minden kilowattóráért.

Egy átlagos 50-70 kWh-s akkumulátorral felszerelt villanyautó esetében ez azt jelenti, hogy nulláról feltölteni olyan 6700-9400 forint AC-n, és 7650-10 710 forint DC-n Ausztriában a jelenlegi árfolyamon. Ez nem hangzik soknak a töltésért, viszont a magyarországi rendszerről egyelőre semmit sem tudni.

Sean Gallup / Getty Images