2022. május 18. | 13:12

A cégek petícióban szólították fel az EU-t, hogy teremtse meg az elektromos autókra váltáshoz szükséges töltési infrastruktúrát.

A Ford és a Volvo is azon 27 nagyvállalat közé tartozik, amelyek petíció formájában szólítják fel az Európai Uniót, hogy 2035-től tiltsa be a belső égésű motorral szerelt új személyautók és kisteherautók értékesítését a kontinensen.

Az EU tavaly a járművek CO2-kibocsátásának 100 százalékos csökkentését javasolta 2035-ig, amely érvényes lenne mind a 27 tagállamban. A kezdeményezés támogatása érdekében a vállalatok felszólították az Uniót, hogy határozzon meg kötelező célokat a töltési infrastruktúra fejlesztésére vonatkozóan annak érdekében, hogy megkönnyítsék az elektromos járművekre való tömeges átállást.

tisztán elektromos Ford Mustang Mach-E
Kép: Ford

Egyelőre nem tudni, mik ezek a célok, de az Ernst and Young közelmúltbeli elemzése szerint Európának 2035-ig 65 millió működő töltőre lenne szüksége egy körülbelül 130 milliós elektromos járműpark ellátásához. Hozzátették, hogy ezeknek az eszközöknek mintegy 85 százalékát az otthonokban kell telepíteni. A cég szerint jelentős változtatást kell végrehajtani az elektromos járművek európai töltőhálózatának minőségét és kapacitását illetően, ha az EU valóban el akarja érni kitűzött célját, vagyis a nettó nulla károsanyag-kibocsátás 2050-re.

Stuart Rowley, a Ford európai vezetője elmondta, a márka valamennyi modellje zéró emissziós lesz 2035-re. A célok sikeres elérése érdekében az EU döntéshozóinak kötelező nemzeti célokat is meg kell határozniuk egy olyan zökkenőmentes elektromos töltési infrastruktúrára vonatkozóan, amely megfelel az elektromos járművek iránt egyre növekvő keresletnek.

elektromos Ford Transit töltés közben
Kép: Ford

A Ford – a petíció további 26 aláírójával együtt – elsősorban azt szeretné elérni, ha az EU olyan új szabályokat alkotna, amelyek megteremtenék az elektromos járművekre való átállás feltételeit és ütemtervét. Jelenleg az EU azon dolgozik, hogy 2030-ra 55 százalékkal csökkentsék a járművek szén-dioxid-kibocsátását, majd 5 évvel később betiltanák az új belső égésű motoros járművek forgalmazását.

A Ford mellett több európai autógyártó – köztük a Mercedes-Benz, az Audi, a Renault, Stellantis, és a MINI – már bejelentette, hogy 2030-ig leállítják a belső égésű motoros modellek forgalmazását.

Nyitókép: Ford