A cégek petícióban szólították fel az EU-t, hogy teremtse meg az elektromos autókra váltáshoz szükséges töltési infrastruktúrát.
A Ford és a Volvo is azon 27 nagyvállalat közé tartozik, amelyek petíció formájában szólítják fel az Európai Uniót, hogy 2035-től tiltsa be a belső égésű motorral szerelt új személyautók és kisteherautók értékesítését a kontinensen.
Az EU tavaly a járművek CO2-kibocsátásának 100 százalékos csökkentését javasolta 2035-ig, amely érvényes lenne mind a 27 tagállamban. A kezdeményezés támogatása érdekében a vállalatok felszólították az Uniót, hogy határozzon meg kötelező célokat a töltési infrastruktúra fejlesztésére vonatkozóan annak érdekében, hogy megkönnyítsék az elektromos járművekre való tömeges átállást.

Egyelőre nem tudni, mik ezek a célok, de az Ernst and Young közelmúltbeli elemzése szerint Európának 2035-ig 65 millió működő töltőre lenne szüksége egy körülbelül 130 milliós elektromos járműpark ellátásához. Hozzátették, hogy ezeknek az eszközöknek mintegy 85 százalékát az otthonokban kell telepíteni. A cég szerint jelentős változtatást kell végrehajtani az elektromos járművek európai töltőhálózatának minőségét és kapacitását illetően, ha az EU valóban el akarja érni kitűzött célját, vagyis a nettó nulla károsanyag-kibocsátás 2050-re.
Stuart Rowley, a Ford európai vezetője elmondta, a márka valamennyi modellje zéró emissziós lesz 2035-re. A célok sikeres elérése érdekében az EU döntéshozóinak kötelező nemzeti célokat is meg kell határozniuk egy olyan zökkenőmentes elektromos töltési infrastruktúrára vonatkozóan, amely megfelel az elektromos járművek iránt egyre növekvő keresletnek.

A Ford – a petíció további 26 aláírójával együtt – elsősorban azt szeretné elérni, ha az EU olyan új szabályokat alkotna, amelyek megteremtenék az elektromos járművekre való átállás feltételeit és ütemtervét. Jelenleg az EU azon dolgozik, hogy 2030-ra 55 százalékkal csökkentsék a járművek szén-dioxid-kibocsátását, majd 5 évvel később betiltanák az új belső égésű motoros járművek forgalmazását.
A Ford mellett több európai autógyártó – köztük a Mercedes-Benz, az Audi, a Renault, Stellantis, és a MINI – már bejelentette, hogy 2030-ig leállítják a belső égésű motoros modellek forgalmazását.
Nyitókép: Ford