2022. június 07. | 13:51

A japán gyártó célja, hogy az 2050-re a cég teljes ellátási lánca szén-dioxid-semleges legyen.

A Mazda elektromosautó-palettája jelenleg meglehetősen kicsi, ugyanis az MX-30 mellett egyedül egy zéró emissziós crossover, a CX-30 szerepel a cég kínálatában. Utóbbi ráadásul csak Kínában érhető el. A japán gyártó azt ígéri, hogy 2025-ig három új elektromos autót és öt plug-in hibridet fognak bemutatni. Ennél is fontosabb azonban, hogy a Mazda azt ígéri, a következő évtized közepére el fogják érni a karbonsemlegességet a gyártási folyamatok esetében.

A most bejelentett terv csupán egyetlen részletét jelenti annak a nagyobb célkitűzésnek, melynek értelmében a Mazda a teljes ellátási láncát szén-dioxid-semlegessé kívánja tenni 2050-re. A vállalat három kulcsfontosságú területre összpontosít stratégiája megvalósítása érdekében: az energiatakarékosságra, a megújuló energiaforrásokra történő átállásra és a házon belüli szállítások esetében a karbonsemleges üzemanyagok használatára. A Mazda emellett továbbra is támogatja azokat az törekvéseket, amelyek az ellátási lánc környezetbarátabbá tételét célozzák.

Mazda CX-30 a gyártósoron
Kép: Mazda

Ami az energiafogyasztást illeti, a japán cég magyarázata szerint leginkább az energiaegyensúlyra kívánnak összpontosítani a járműgyártás során, ahol nagy mennyiségű CO2 keletkezik. A Mazda kevesebb energiát igénylő gyártási folyamatokat tervez bevezetni, beleértve az alacsony hőmérsékleten megkötő festékek használatát, ezen felül a feldolgozási technológiák optimalizálásával szándékozik javítani az energiafelhasználás hatékonyságát.

A vállalat emellett az alacsony vagy szén-dioxid-mentes energiatermelés különböző formáit is vizsgálja, és a Hirosimai Autóipari-Akadémia-Kormányzati Együttműködési Tanáccsal együttműködve tervezi megvalósítani a szén-dioxid-semleges üzemanyagok használatát a házon belüli szállítási feladatok esetében. A Mazda ezeket a tapasztalatokat felhasználva kívánja majd átalakítani a gyárait világszerte.

A Mazda szélesebb körben szeretné megoldani a Földdel, az emberekkel és a társadalommal kapcsolatos kérdéseket, illetve a hasonló gondolkodású partnerekkel karöltve felgyorsítani a hasonló kezdeményezéseket a vállalat által eddig alkalmazott technológiákat és folyamatokat alapul véve.

Nyitókép: Mazda