2022. április 04. | 17:37

A crossover második generációja három, villanyos hajtáslánccal lesz elérhető.

A Kia 2021 novemberében mutatta be a Niro második generációját, ám egészen mostanáig kellett várni arra, hogy kiderüljön, milyen paraméterekkel rendelkezik majd a modell, amely öntöltő hibrid (HEV), plug-in hibrid (PHEV) és tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz.

A két hibrid verzióban ugyanaz az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotor dolgozik majd. Mindkét esetben a négyhengeres motort egy új, duplakuplungos, hatsebességes automata váltóhoz csatlakoztatták. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően a sebességváltóból hiányzik a hátramenet fogaskerék áttétele, aminek köszönhetően 2,3 kilós súlymegtakarítást sikerült elérni. A tolatáshoz az autó a villanymotort használja.

Kia Niro EV szemből
Kép: Kia

A 32 kilowattórás villanymotorral szerelt hibrid változat maximális rendszerteljesítménye 141 lóerő. Ezzel szemben a plug-in hibrid kivitelben egy 62 kilowattórás teljesítményű elektromotor dolgozik, így a sofőr számára már 183 lóerő áll rendelkezésre. A Kia elmondta, a PHEV verzió 65 kilométert képes tisztán elektromos hatótávval megtenni a WLTP ciklus alapján a 8,9-ről 11,1 kilowattórára növelt akkumulátornak köszönhetően.

A konnektoros hibrid Niro az első Kia modell, ami a Hyundai 5,5 kilowattos, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti együtthatójú fűtési rendszerét használja. A dél-koreai cég szerint ezzel a megoldással hideg időben is jelentősen növelhető a tisztán elektromos hatótávolság.

Kia Niro EV hátulról
Kép: Kia

Az új Niro hibridek Green Zone Drive üzemmódja a navigációs rendszer adatai alapján képes az adott területhez igazítani a hajtáslánc működését. Például lakóövezetekben, kórházak vagy iskolák közelében, ahol a navigáció szerint „zöld zónákat” alakítottak ki, az autó automatikusan tisztán elektromos hajtásra kapcsol. De akár a sofőr is beállíthat saját zöld zónákat.

A 204 lóerős teljesítménnyel és 255 newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkező akkumulátoros elektromos Niro EV akár 463 kilométeres hatótáv elérésére is képes egy feltöltéssel. A villanyautó 7,8 másodperces 0-100-as sprintidővel rendelkezik, a végsebessége pedig 167 kilométer/óra. A haladáshoz szükséges energiát egy 64,8 kilowattórás lítium-polimer szerkezetű akkumulátor tárolja, ami DC gyorstöltővel mindössze 43 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra.

Kia Niro EV utastere
Kép: Kia

A digitális műszeregység és az infortainment képernyő is egyaránt 10,25 colos méretben érkezik, míg a head-up display 10 colos méretben vetíti a szélvédőre a menetadatokat, valamint a navigáció és az asszisztensrendszerek információit.

A Kia új K3 padlólemezének köszönhetően az utastér is tágasabb lett. Emellett a Niro EV csomagtere 24 literrel 475 literesre bővült, valamint az autó egy 20 literes első csomagtartót is kapott. A hibrid esetében 451, míg a plug-in hibrid kivitelben 348 liternyi csomagteret kapunk. A dél-koreai gyártó azt azonban egyelőre nem közölte, mennyibe fog kerülni a legújabb Niro.