2022. március 04. | 11:09

A dél-koreai cég 2030-ra éves szinten 1,2 millió elektromos autót kíván értékesíteni.

Azt követően, hogy a Hyundai és a Genesis bejelentette, együttesen 17 elektromos modellt fognak piacra dobni 2030-ig, a cégcsoport harmadik tagja, a Kia is ismertette terveit. A dél-koreai vállalat egyszerre két tisztán elektromos pickuppal bővíti palettáját. Az egyik egy „dedikált” modell, ami azt jelenti, hogy egy egyedi elektromos platformra fog épülni. A másik egy „stratégiai jelentőségű” teherautó, amelyet a feltörekvő piacok igényeihez fognak igazítani, így valószínűleg hagyományos, belső égésű motorok számára készült architektúrát fog használni.

A Kia legújabb elektromos modelljeinek gyártása 2023-ban kezdődik majd Kínában. Ezt követően az Egyesült Államokban egy közepes méretű villanyos SUV-t fognak készíteni 2024-től. Egy évvel később pedig elindul a kis- és közepes méretű elektromos járművek gyártása Európában is, míg Indiában a belépőszintű és közepes méretű autók készülnek majd.

Kia EV9 szemből
Fotó: Kia

A 2021 novemberében, a Los Angeles-i Autószalonon bemutatott EV9 koncepció sorozatgyártása jövőre indul. A Kia azt ígéri, hogy az E-GMP platformra épülő SUV mintegy 5 méret hosszú lesz, és a 0-100-as sprintet mindössze 5 másodperc alatt futja majd.

Az EV9 egyetlen feltöltéssel maximálisan 540 kilométer megtételére lesz képes, ám a Kia nem közölte, mely mérési ciklus alapján született ez az eredmény. A bemutató során még 482 kilométeres hatótávot ígértek. Emellett 100 kilométerre elegendő energiát mindössze 6 perc alatt lesz képes az akkumulátorba tölteni.

Az EV9 olyan szempontból is fontos modellnek számít, hogy támogatni fogja az Over-the-Air szoftverfrissítéseket, és a Feature on Demand szolgáltatását. Ez lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy az igényeiknek megfelelő funkciókat vásárolhassák meg autójukhoz. Ezen túlmenően az SUV lesz a márka első olyan sorozatgyártású modellje, amely megkapja az AutoMode-ot, ami a dél-koreai cég fejlett vezetőtámogató rendszereit tartalmazó csomagja.

Kia EV9 hátulról
Fotó: Kia

A Kia célja, hogy 2030-ra éves szinten 1,2 millió elektromos autót értékesítsen globálisan. Ez 36 százalékos növekedést jelent a vállalat korábbi célszámához képest. A cég úgy kalkulál, hogy az évtized végére az Európában, Észak-Amerikában, Dél-Koreában és Kínában eladott járműveinek 45 százalékában már egyáltalán nem lesz belső égésű motor.

További elektromos autók piacra dobásához az akkumulátorellátás növelésére van szükség, és a Kia becslései szerint 2030-ra a kereslet a jelenlegi 13 gigawattóráról 119 gigawattórára ugrik majd. Emellett a vállalat azon dolgozik, hogy a következő nyolc évben 40 százalékkal csökkentse az akkumulátorgyártás költségeit. Ezzel párhuzamosan pedig 50 százalékkal kívánják növelni az akkumulátorok energiasűrűségét.