A kecskeméti Mercedes-gyár igazi példaképként szolgálhat a vállalat többi üzemének, ami a fenntarthatóságot és a termelés digitalizálást illeti, mondta Jörg Burzer a Portfolio újságírójának. A Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja hozzáette, hogy nagy kihívás előtt áll a magyarországi gyár, de az anyacég biztos abban, hogy a kecskeméti csapat remekül helytáll majd.

„A kecskeméti az egyik legmodernebb Mercedes-gyár az egész világon, ahol egyazon gyártósoron készülhetnek különböző hajtáslánccal szerelt járművek. Igazi sarokköve a termelésünknek, ahol a belső égésű és hibrid modellek mellett hamarosan megkezdődik a tisztán elektromos meghajtású EQB gyártása is. A magyar operáció kiemelt szerepet tölt be a kompakt autóink előállításában” – jelentette ki Burzer.

Autógyártás a Mercedes kecskeméti üzemében
Kép forrása: Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.

Más autógyártókhoz hasonlóan a Daimler, és így természetesen a Mercedes is villanyosítja a termékpalettáját, megfelelve a szigorodó kibocsátási normáknak. Ennek kapcsán a németek fontos feladattal bízták meg a magyar leányvállalatot, hosszú előkészület után elkezdődhet Kecskeméten a tisztán elektromos meghajtású Mercedes-Benz EQB gyártása.

„A magyar operáció legfontosabb feladata most az elektromos EQB gyártásának előkészítése, felpörgetése. Ez egyben kihívást is jelent a kecskeméti üzem számára, amelyet ugyanakkor tökéletesen teljesíteni is fognak. Egészen biztos vagyok abban, hogy az EQB egy rendkívül sikeres modell lesz, amely iránt hatalmas kereslet mutatkozik majd. A várhatóan magas vásárlói igényekre pedig rendkívül rugalmasan tudunk majd reagálni a gyártás tekintetében” – hangoztatta a Mercedes igazgatósági tagja.

Mercedes-Benz EQB
Így fest a Mercedes-Benz EQB szemből

A Daimler tervei között nyolc akkumulátorgyár felépítése is szerepel, a kérdésre, hogy nálunk is létesülhet-e ilyen jellegű üzem, Burzer sejtelmesen a következőt válaszolta:

„Ezzel kapcsolatban több hírrel is szolgálunk majd az előttünk álló hetekben. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy végleges döntés még nem született. A helyszínek kiválasztásakor sok múlik majd azon, hogy milyen együttműködési megállapodásokat tudunk kötni.”

Burzer az autóipart sújtó globális chip-hiányra is kitért 1-2 gondolat erejéig:

„A jelenség a harmadik negyedévben különösen kedvezőtlen hatással van a működésünkre. Ebben fontos szerepet játszik az is, hogy a globális chiphiány tovább súlyosbodott, miután a koronavírus ázsiai terjedése miatt fontos félvezetőgyártók kényszerültek a termelésük leállítására Malajziában. Általánosságban elmondható, hogy a probléma hatással van a teljes gyártóhálózatunkra, azon belül pedig az egyes gyáraink termelésére. Ugyanakkor urai vagyunk a helyzetnek.”