Elsőként az összkerékhajtású EQB 300 kivitel érkezik, két villanymotorral és 419 kilométeres hatótávval.
A Mercedes-Benz a múlt hét végén befejeződött Müncheni Autószalonon rántotta le a leplet a hagyományos, belső égésű motoros GLB tisztán elektromos változatáról, az EQB sorozatgyártásra kész verziójáról. Kategóriájában a villanyos SUV olyan modellekkel száll majd versenybe, mint a Ford Mustang Mach-e vagy az Audi Q4. Igaz, ha a 7 üléses szabadidő-autókat vesszük ebben a méretosztályban, már csak a Tesla Model Y marad.
„Az új EQB-vel egy ikonikus elektromos SUV-t terveztünk, amely magában hordozza terepjáróink szögletes formavilágát, de a jövőbe vetíti azokat. Figyelemre méltó sziluettje olyan futurisztikus elemekkel ötvöződik, mint a fekete első panel, amely megteremti a jármű rendkívüli megjelenését” – nyilatkozta Gorden Wagener, a Daimler AG tervezési vezetője az EQB bemutatója kapcsán.
Az EQB méreteit tekintve szinte milliméterre megegyezik az alapokat adó GLB-vel. Csupán öt centivel hosszabb és 9 milliméterrel magasabb belső égésű motoros társánál, de a két autó szélessége és tengelytávja teljesen azonos.
Már az ötszemélyes kivitelben is kimondottan tágas, 495 literes csomagtér áll rendelkezésre, ám a második üléssor ledöntésével a csomagtér 1710 literre bővíthető. Az opcionálisan rendelhető hétszemélyes kivitel esetében a harmadik üléssornak köszönhetően két további különálló üléssel bővíthető az autó utastere, és különösen a családosok számára lehet fontos, hogy az EQB második és harmadik üléssorát is ellátták ISOFIX-rendszerrel. A Mercedes szerint a harmadik sor ülései nagyjából 165 centiméter magasságig kínálnak kényelmes utazást.
Ami a hajtásláncotokat illeti, elsőként a két villanymotorral és összkerékhajtással szerelt EQB 300 4MATIC kivitel lesz elérhető. Az autó 228 lóerős teljesítmény és 390 newtonméter forgatónyomaték leadása mellett kereken 8 másodperc alatt lesz képes teljesíteni a 0-100-as sprintet, a végsebességét pedig 160 kilométer/órában maximalizálták. Később érkezik majd az elsőkerekes, valamint az erősebb, EQB 350 4MATIC verzió, amely már 292 lóerőt és 590 newtonmétert tud.
Mindkét modellben egy 66,5 kilowattórás, lítium-ion akkumulátorcsomag található, amely az EQA-ból lehet ismerős. A gyártó adatai alapján 100 kilowattos maximális DC töltési teljesítmény esetén az egységet 32 perc alatt lehet ötről 80 százalékra tölteni. Ami a hatótávot illeti, a Mercedes azt ígéri, hogy az EQB egyetlen feltöltéssel 419 kilométert lesz képes megtenni a WLTP mérési ciklus alapján.
A csillagos márka új elektromos SUV-ja már csak olyan tekintetben is érdekes lehet számunkra, hogy Kína mellett a kecskeméti Mercedes-gyárban készülnek majd az EQB-k, melyeket a globális piacra szánnak a németek. A rendeléseket már az idei évben le lehet majd adni a modellre, a kiszállítások pedig várhatóan 2022-ben kezdődnek. Azt azonban egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy mennyibe fog kerülni.
Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!