A Tesla vasárnap, alig egy nappal a megjelenést követően visszavonta a Full Self-Driving (FSD) Beta vezetéstámogató rendszer legújabb, 10.3-as szoftverfrissítését, mivel a felhasználók indokolatlan ütközésre figyelmeztető jelzésekre, és egyéb súlyos problémákra panaszkodtak.

A hibajelzéseket követően a kaliforniai gyártó azonnal visszavonta a frissítést és eltávolította azokból az autóból, amelyek már megkapták azt. A szoftver hibás működése ellenére egyetlen baleset sem történt. A rendkívül gyors reakció vélhetően annak köszönhető, hogy az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) jelenleg vizsgálatot folytat a cég ellen az FSD és az Autopilot használatának biztonságosságát illetően.

„Mivel tapasztaltunk néhány hibát a 10.3-as verzió esetében, ezért ideiglenesen visszatérünk a 10.2-eshez” – írta a cég vezérigazgatója, Elon Musk a Twitteren.

A történtek kapcsán a dél-afrikai születésű üzletember elmondta, az ilyen esetek előfordulhatnak a bétatesztelés fázisában, ugyanis lehetetlen az összes létező forgatókönyvre és hardverkonfigurációra lefuttatni a minőségellenőrzést házon belül. Éppen ezért tesztelnek nyilvánosan.

Az FSD szoftver 10.3-as verzióját megkapó felhasználók arról számoltak be, hogy a rendszer ismétlődő és indokolatlan módon frontális ütközésre figyelmeztetett annak ellenére, hogy nem volt tényleges és közvetlen veszélyhelyzet. Más esetekben az autó önmagától, különösebb ok nélkül kezdett fékezni. Egyes tulajdonosok arra panaszkodtak, hogy a legújabb frissítéssel kapcsolatban tapasztalt problémák után teljesen eltűnt az autójukból az FSD Beta szoftvere.

Egyelőre sem a Tesla, sem Musk nem osztott meg információt azzal kapcsolatban, mikorra várható a hibák kijavítása, és mikor válik ismételten elérhetővé a 10.3-as szoftververzió.

Az NHTSA korábban azt követően indította meg a hatósági vizsgálatot a Tesla ellen, hogy az Autopilot használata mellett 12 olyan baleset is történt, melyek során 17 ember sérült meg és egy életét vesztette. Az incidensek jelentős része sötétedés után történt, a szoftver pedig figyelmen kívül hagyta az olyan, jól látható és erős fényjelzéseket, mint a mentőautók fényeit, a figyelmeztető jelzőfényeket vagy világító táblákat. Becslések szerint a vizsgálata a Tesla mintegy 765 ezer járművét érint, amelyeket 2014 és 2021 között gyártottak.