A Volkswagen korábban nyilvánosságra hozott stratégiai célkitűzései között megfogalmazta, hogy 2030-ra a globális eladások akár 70 százalékát már elektromos járművek fogják kitenni. A német autógyártó hatalmas ambícióját jelzi, hogy már 2025-re szeretnének piacvezetők lenni a villanyautók szegmensében, ezzel letaszítva a trónról az évek óta uralkodó Teslát. Nos, azért vár még némi munka a VW dolgozóira, hiszen 2020-ban a globálisan eladott járműveik mindössze 3 százaléka volt elektromos meghajtású.

„Azt a stratégiai célt tűztük ki magunk elé, hogy piacvezetők legyünk az elektromos járművek területén. A részletek kidolgozása folyamatban van, jó úton haladunk” – mondta Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója a vállalat évtizedes stratégiájának bejelentése során.

A távolabbi jövőbe tekintve a VW-csoport szeretne döntő többségnek zéró-kibocsátású járműveket értékesíteni 2040-re, 2050-től pedig a totális klímasemlegességet vennék célba. A vállalat égisze alá tartozó elektromos autókat egy közös platformra építve fogják gyártani, ezzel biztosítva az egységes technológiát, miközben az évtized végére a Volkswagen is búcsút inthet a belső égésű motoroknak. A német vállalat közben jelentős befektetéseket eszközöl az akkumulátorcellák fejlesztésének területén is, mellyel a jelenlegi állapothoz képest felére csökkentenék a kiemelkedően fontos alkatrész előállítási költségeit.

Volkswagen ID.3

Az elektromos átállás egyik legfontosabb modellje a Volkswagen ID.3, melynek értékesítése 2020 augusztusában indult el Magyarországon. Az autót idén májusban az Alapjárat csapata is tesztelhette, ide kattintva megismerkedhetsz a részletekkel.