2022. február 21. | 08:50

A német közlekedési hatóság a vezetéstámogató rendszer automatizált sávváltási funkcióit vizsgálja.

Vizsgálat indul Németországban a Tesla Autopilot funkciójával kapcsolatban, mivel a hatósági ellenőrzés egyre szigorúbbá válik a kaliforniai elektromosautó-gyártó vezetéstámogató technológiáját illetően.

A német közlekedési hatóság, a KBA most a Tesla automatizált sávváltási funkcióját vizsgálja, illetve azt, hogy engedélyezték-e a rendszer használatát Európában – közölte a Bild am Sonntag az ügynökség szóvivőjére hivatkozva.

A Bild úgy tudja, a KBA kapcsolatban áll a holland közlekedési hatósággal is, amely a Tesla járműveinek európai jóváhagyásáért felelős. A lap szerint a fokozott hatósági ellenőrzés komoly kockázatot jelent arra nézve, hogy a Tesla kereskedelmi forgalomba hozhassa az automatizált vezetési technológiát a kontinensen.

Tesla Model S szemből

A múlt hét folyamán az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) biztonsági vizsgálatot indított a Tesla járműveivel kapcsolatban, hogy kivizsgáljon egy lehetséges Autopilot meghibásodást. Az elmúlt kilenc hónap során több mint 350 panasz érkezett a hivatalhoz, amelyekben a tulajdonosok „fantomfékezésekről” számoltak be, vagyis az autó jármű hajlamos váratlan és indokolatlan fékezésekre. 

Az elektromosautó-gyártót az elmúlt évek során számos bírálat érte olyan problémákat illetően, mint a vezetéstámogató-rendszer megtévesztő elnevezése, valamint hogy a Tesla kellő erőfeszítéseket tesz-e annak érdekében, hogy megakadályozza, hogy a sofőrök visszaéljenek az Autopilot nyújtotta lehetőségekkel és figyelmetlenül vagy felelőtlenül közlekedjenek.

A legújabb németországi fejlemények tovább növelik azokat az akadályokat, amelyekkel a Tesla az országban szembesülni kényszerül. Az amerikai cég Berlin mellett épülő első európai gyárának kivitelezése a vártnál jóval lassabban halad, mivel a környezetvédő csoportok folyamatosan tiltakoznak az üzem vízhasználatával és a vadon élő állatokra gyakorolt hatásával kapcsolatban. Ennek ellenére a Giga Berlin várhatóan legkésőbb március végén megkezdheti a termelést.