2021. szeptember 09. | 17:42

A buborékautó mellett egy háromkerekű, elektromos robogót is lelepleztek Münchenben.

A svájci Micro Mobility Systems a Müncheni Autószalonon mutatta be a cég Microlino 2.0 névre keresztelt elektromos mopedautójának sorozatgyártásra kész verzióját, melynek dizájnja leginkább a BMW Isetta formatervét idézi.

A négykerekű elektromos járműnek egyáltalán nincsenek oldalsó ajtajai, ehelyett az autó elején elhelyezett méretes ajtón keresztül lehet beszállni a Microlino utasterébe. A rendkívül széles színpalettának köszönhetően kéttónusú, retró hangulatú, vagy egységes, modernebb megjelenés között választhatnak a vásárlók.

A BMW Isettától eltérően a Microlino 2.0 megjelenése a klasszikus stílus és napjaink modern formatervezésének kombinációja, emellett a szerkezet kialakítása során komoly hangsúlyt fektettek a minél magasabb biztonsági szint elérésére is.

A svájci cég megerősítette, hogy a mopedautó gyártása hamarosan megkezdődhet, miután sikeresen megszerezték az összes szükséges jóváhagyást, amelyek lehetővé teszik, hogy a Microlino 2.0 részt vehessen a közúti közlekedésben Európa-szerte. Eddig több mint 24 ezer előfoglalás érkezett az apró villanyautóra, elsősorban Németországból, Svájcból, Franciaországból és az Egyesült Királyságból.

„Többévnyi fejlesztés, és a vártnál lényegesen több akadály leküzdését követően hatalmas öröm számunkra, hogy bemutatjuk a nagyközönségnek az autó végleges, szériagyártásra kész változatát” – nyilatkozta Wim Ouboter, a Micro Mobility Systems alapítója.

Az akkumulátor nélkül mindössze 435 kilót nyomó, kétüléses Microlinót elsősorban városi használatra találták ki. A 25 lóerős (19 kilowattos) teljesítményű, és 118 newtonméter forgatónyomaték leadására képes villanymotornak köszönhetően a 90 kilométer/órás végsebességgel rendelkező buborékautó meglehetősen fürge közlekedési eszköz lehet a városban, és apró méretei ellenére kimondottan tágas, 230 literes csomagteret kínál.

Emellett már azt is tudni lehet, hogy a Microlino 2.0 három kivitelben lesz elérhető: Urban, Dolce és Competizione. A modellek elnevezése az akkucsomagok méretét takarja. A legkisebb 6 kilowattóra, a közepes 10,5 kilowattóra, míg a legnagyobb 14 kilowattóra kapacitással rendelkezik, amelyek 95, 175 és 230 kilométeres WLTP-szerinti hatótávolságot tesznek lehetővé egyetlen feltöltéssel.

A tervek szerint a sorozatgyártás még idén megkezdődik Torinóban, és a villanyautó online konfigurátora nemsokkal a Müncheni Autószalon zárását követően már elérhető lesz. A svájci cég megerősítette, hogy a modell alapára a korábban már bejelentett 12 500 euróról (aktuális árfolyamon számolva 4,4 millió forintról) indul annak ellenére, hogy az elmúlt év során az alapanyagok és alkatrészek ára, valamint a szállítási költségek is emelkedett. A Micro úgy számol, hogy eleinte 7500 járművet gyártanak évente, és bíznak benne, hogy idővel jelentősen növelni tudják majd ezt a mennyiséget.

A cég a Microlino 2.0 mellett a Microletta névre keresztelt, háromkerekű elektromos robogót is leleplezte Münchenben.

Akárcsak a Piaggio MP3 és a Yamaha Tricity, a Microlettának is két első kereke van. A robogó bedől kanyarodás közben, ami a kétkerekűeket idéző vezetési élményt nyújt, miközben a háromkerekűekre jellemző stabilitással rendelkezik.

Bár jelen pillanatban a Microletta még csak egy dizájnkoncepció, de cég nem zárja ki, hogy a jövőben eljusson a sorozatgyártásig, amennyiben megfelelő mennyiségű Microlino 2.0-t sikerül értékesíteni.

A robogó végsebessége 80 kilométer/óra és 100 kilométeres hatótávval rendelkezik, így nem meglepő, hogy a hírek szerint máris több mint 5000 ember regisztrált az előfoglalásra, feltéve, hogy a háromkerekű tényleg eljut a gyártósorig.