2022. február 01. | 11:29

A jövevény nagyobb lehet, mint az olcsóságban egyelőre verhetetlen Spring.

A Renault-Nissan- Mitsubishi szövetség a következő öt évben 23 milliárd eurót költene modellfejlesztésre (már ha sikerül rendezni a belső konfliktust). A hármas által megalkotott stratégiai program 35 zéró emissziós modell piacra dobását irányozta elő 2030-ig. Ezeket öt közös platformon fejlesztik az autógyártók, köztük van a CMF-BEV architektúra is, amire a Dacia következő elektromos autója épülhet, írta meg a HVG a Ziarul Financiar nevű oldalra hivatkozva.

Dacia kereskedés előtt parkoló Dacia modellek
Fotó: Dacia

Az új Renault R5 E-Tech mellett a Nissan Micra utódja is ezt a platformot használja, ebből kiindulva arra lehet következtetni, hogy a Dacia jövőbeli elektromos modellje nagyobb lesz, mint a Spring, ami egy szempontból verhetetlen – ennél olcsóbb autót most nem találni a magyar elektromosautó-piacon.

A Renault azt állítja, hogy az új platform 33 százalékkal csökkenti a gyártás során felmerülő költségeket. A villanyos Renault 5-ös 2024-ben érkezhet, a pletykák szerint egyetlen feltöltéssel akár 400 kilométert is meg lehet majd tenni a kocsival. A Spring elektromos hatótávja ettől jócskán elmarad, a Dacia új villanyautója ezen a téren mindenképp verheti a kisautót.

A román márka persze addig sem tétlenkedik, a hétüléses Jogger már Magyarországon is előrendelhető; 2024 végén, vagy 2025 elején pedig a Bigster is befuthat a márkakereskedésekbe.