2022. június 28. | 12:10

Az ID.AERO jövőre kerül majd piacra, és 620 kilométeres hatótávval fog rendelkezni.

A Volkswagen megosztotta az első képeket a Tesla Model 3 riválisának szánt, karcsú, alacsony építésű szedánjának koncepciójáról, ami az ID.AERO nevet kapta.

A Volkswagen MEB platformjára épülő új, négyajtós modell szériaváltozatának értékesítését a tervek szerint 2023 második felében kezdik meg Kínában. Az autót a VW, és kínai partnerei a FAW (First Automobile Works) és a SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) közösen fogják gyártani Sanghajban.

A körülbelül öt méter hosszú szedán európai gyártása a Volkswagen Németországban található emdeni gyárában zajlik majd.

ezüst színű Volkswagen ID.AERO villanyautó koncepció szemből
Fotó: Volkswagen

A Volkswagen elárulta, a tervek között szerepel, hogy piacra dobják a modell Tourer névre keresztelt kombi változatát is, bár ez a kivitel leghamarabb 2025-ben kerül forgalomba.

Az Autocar úgy értesült, hogy az ID.AERO a szalonokba már ID.6 néven fog megérkezni. A szériaváltozat a Volkswagen ötödik ID emblémával ellátott, tisztán elektromos modellje lesz Európában az ID.3, ID.4, ID.5 és a nemrég bemutatott ID.Buzz mellett.

A Volkswagen azt ígéri, hogy a modell szériaverziója csak minimálisan fog eltérni a most bemutatott koncepciótól. A sorozatgyártásra szánt változatot a jövő évi Sanghaji Autószalonon mutatják majd be.

ezüst színű Volkswagen ID.AERO villanyautó koncepció hátulról
Fotó: Volkswagen

Az ID.AERO mindössze 0,23-as légellenállási együtthatójával rendelkezik, ami a legjobb mutatónak számít a Volkswagen újhullámos elektromos modelljei közül. Méreteit tekintve hosszabb lesz, mint a jelenlegi 4767 milliméter hosszú Passat, a tengelytávja pedig megközelíti majd a 3 métert.

A koncepcióban egy 77 kilowattórás akkumulátorcsomag található, amely a Volkswagen szerint az ID.AERO szériaváltozatát akár 620 kilométeres hatótávolság megtételére is alkalmassá teszi a WLTP ciklus alapján. A tervek szerint a modell több, eltérő kapacitású akkumulátorral is elérhető lesz, többek között egy kisebb, 52 kilowattórás egységgel.

Volkswagen ID.AERO koncepció oldalról
Kép: Volkswagen

A Volkswagen egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy az új modell milyen hajtásláncot kap majd. Az ID-paletta többi autójából kiindulva minden bizonnyal egymotoros, hátsókerék-hajtású és kétmotoros, összkerékhajtású változatban is meg lehet majd vásárolni. Előbbi várhatóan 184, utóbbi pedig 300 lóerő leadásra lesz képes.

Annak érdekében, hogy helyet biztosítsanak az ID.AERO számára, a német vállalat azt tervezi, hogy a Passat következő generációjának gyártását Emdenből a Škoda Kvasinyban található csehországi üzemébe helyezi át, ahol a következő Superb mellett gyártják majd.

Nyitókép: Volkswagen