A VW-konszern szoftverrészlegének nehézségei miatt több modell piacra dobása is csúszhat.
Az Audi új, tisztán elektromos csúcsmodellje, amelyet az Artemis-projekt keretében fejlesztettek ki, a tervezetthez képest akár három év csúszással érkezhet – számolt be az Automobilewoche meg nem nevezett vállalati forrásokra hivatkozva.
A cég az új elektromos platformra épülő első járművet eredetileg 2024-ben tervezte piacra dobni, és a legújabb szoftvernek köszönhetően 4-es szintű autonóm vezetésre is alkalmas lett volna. A Cariad nehézségei miatt azonban ez 2026 előtt biztosan nem fog megtörténni, sokkal valószínűbb, hogy csak 2027-ben kerül rá sor.
Ezért a német gyártó most egy kevésbé ambiciózus modellre fókuszál, amely már 2025-ben bemutatkozhat. Igaz, autonóm vezetési technológia nélkül, amellyel kapcsolatban azt ígérték, képes lesz felvenni a versenyt a Tesla, a BMW és a Mercedes részlegesen önvezető rendszereivel. Az autó vélhetően egy köztes, 1.2-es szoftververziót fog használni, aminek a fejlesztése messze elmarad a tervezettől, hiszen 2021-ben kellett volna elkészülnie.
A problémák a Porschét és a Bentley-t is érintik. A források szerint a szoftveres késések miatt veszélybe került a Bentley azon terve, hogy 2030-tól már kizárólag elektromos autókat értékesítsen. Ezalatt a Porsche a lipcsei gyárában már megkezdte a hamarosan piacra kerülő elektromos Macan előszériás példányainak gyártását, de itt is fennakadások várhatók. Bár a források szerint a hardver remek, a szükséges szoftver még mindig hiányzik.
A Volkswagen-csoport felügyelőbizottsága májusban egy átdolgozott ütemtervet követelt a Cariadtól a szoftverek fejlesztésével kapcsolatban. A konszern szoftverrészlege az év elején bejelentette, hogy partneri együttműködésre lép a Bosch-sal a fejlett vezetőtámogató rendszerek szoftverének kifejlesztésére. Ezt a lépést többen beismerésként értelmezték, hogy a Cariadnak komoly problémát jelentenek az autonóm technológiával kapcsolatos feladatok.
A Volkswagen számára nem ismeretlenek a szoftveres problémák, ugyanis az ID.3 és a Golf legújabb generációjának fejlesztése során is komoly fennakadásokat okoztak a szoftverek.
Nyitókép: Audi