A jól megkomponált, tökéletesen beállított sajtó- és reklámfotók feladata nem kevesebb, mint a legelőnyösebb módon bemutatni egy-egy márka legújabb autóját vagy fejlesztését. A sokszor csillagászati árakon működő reklámügynökségek árnyékában teljességgel érthetetlen, hogy az alábbi reklámok miként születhettek meg, és hogyan engedélyezhette őket az adott márka vezetősége. Itt most kizárólag a reklámfotókról és plakátkampányokról lesz szó, videóreklámokat már bemutattunk egy másik cikkben.

Ford Cortina Estate

Itt van rögtön egy, az 1963 és 1966 között gyártott első generációs Ford Cortina Estate-ről készült fotó, amelynek a csomagterében egy hajómotort helyeztek el. A kamerába vadul mosolygó pár még érthető, ám a csónak motorja már kevésbé. Még vonóhorog sincs az autón, amivel húzhatnák a vízi járművet szállító utánfutót.

Lada 1200

A Lada 1200-ast senkinek sem kell bemutatni Magyarországon, de úgy látszik, hogy a kép hátterében lévő zsiráf még sosem látta a szocialista járműgyártás eme remek egyedét, olyan megrökönyödve nézi. Nem tudni, kinek jutott eszébe az afrikai szavannák legnagyobb párosujjú patásaival hirdetni, talán egy tőlünk távol eső piacon ez tűnt a jó választásnak. A vadon élő állatok közt önfeledten piknikező családról már nem is beszélve. Itthon valószínűleg ezer kecske között kellett volna leftózni az autót...

Mazda RX-8

Úgy tűnik, hogy a japánok nem csupán a Wankel-motoros Mazda RX-8 technológiájával jártak külön utakon, a kocsi reklámkampánya során is valami különlegeset akartak alkotni. Persze ötletünk nincs arra vonatkozóan, hogy mire gondolhattak az ötletgazdák a meztelenül, de legalábbis félmeztelenül szundikáló úriemberrel és a takaróként használt autóval.

Renault Twingo

Kicsi autót nagy emberekkel lehet sikeresen eladni, fogtak hát két szumó birkózót a kreatív szakemberek és belegyömöszölték őket a kis Twingóba. A Japánban is értékesített jármű – külső méreteihez mérten - egyébként egyáltalán nem számít kicsinek belülről. Ez a két férfi talán ha passzentosan is, de azért biztosan elfértek volna az utastérben is. Ettől függetlenül furcsa látványt nyújtanak, ahogy a tetőn könyökölnek.

Volkswagen Bogár

A Volkswagen Bogár bátran nevezhető a világ egyik legismertebb autójának, és egyúttal a legtovább gyártásban maradt (1938 – 2003) olyan gépkocsi, amelyet végig szinte változatlan formában árultak szerte a világon. A lassú és zajos autó népszerűségének kialakításában elvitathatatlan szerep jutott a Doyle Dane Bernbach reklámügynökségnek, akik meghökkentő, unortodox, azaz a szokványossal teljesen szembehelyezkedő reklámokat készítettek a ‘60-as években. Olyanokat, mint az alábbi, amelyben azzal a szöveggel igyekeznek eladni Amerikának a pindurka autót, hogy „nem baj, ha kifogy az üzemanyag, mert könnyű tolni”.

Ford

A „conquer the ice” jelentése hódítsd meg a jeget, ami kissé öntelt kifejezés egy kettes Ford Focus láttán, főleg ha tudjuk, hogy az autót sosem gyártották összkerékhajtással, ráadásul a képen látható „polgári” kivitel különösen erős sem lehetett. Egy minden bizonnyal sok ezer tonnás jégtörő hajóval szárazon sem valószínű, hogy megbirkózna, de jégen pláne nem. Mindazonáltal ezen a képen nem is a Focust és a vontatóképességeit reklámozták, hanem a Ford Services igyekezett felhívni az emberek figyelmét a téli gumicsere fontosságára.

Toyota Corolla

Az alábbi reklámfotó és a mellékelt szöveg tanúsága szerint a különlegesen felszerelt Toyota Corollával az élet móka és kacagás. Akárhogy is, a Toyota Corolla kapcsán a legutolsó szó, ami az ember eszébe jut, az a „fun” kifejezés. Az unalmas közlekedés, az eseménytelen (és egyben megbízható) helyváltoztatás valahogy jobban illeszkedik az autó renoméjához.

Mitsubishi L200

Az Európában is divatos pickupok többsége nem éppen a méretes utasteréről ismert még akkor sem, ha éppenséggel a duplakabinos, ötszemélyes kivitelről van szó. Az elsősorban munkára tervezett autóknak talán nem is ildomos felróni ezt, de miután sokan divatból vásárolják/vásárolták ezeket a járműveket, a reklámügynökség úgy gondolta, hogy érdemes kiemelni a beltér méretének növekedését. A kivitelezés azonban minimum érdekesre sikerült, a kettévágott autó közé photoshoppolt ülések meglehetősen bizarr látványt nyújtanak.

Volkswagen Jetta

Egy Volkswagen Jettával az utazás csupa szórakozás, a gyerekek észre sem veszik, hogy nem a tengerparti homokban, hanem egy többnyire unalmas belterű autóban vannak – legalábbis ezt sugallja az alábbi reklámfotó. Érdekes ötlet volt, hogy családos embereket megszólító hirdetésben egy Touran vagy Sharan helyett a kompakt szedánt választottak.

Mercedes-Benz Collision Prevention Assist Plus

A reklámokban nem csupán egyes típusokat lehet hirdetni, az autók legújabb extrái vagy éppen biztonsági rendszerei is könnyedén promotálhatók. A Mercedes-Benz ütközésmegelőzője egy remek találmány és bizonyára sok balesetet előztek már meg a segítségével. Ahogy azonban a következő kép is mutatja, nagymamák felismerésére, elgázolásuk megelőzésére is remekül használható.