Nem egy hétköznapi autóról van szó, hanem az első Enzóról.
Az ismert, hogy Fernando Alonso birtokolja az első számú Ferrari Enzót, az olasz márka egykori csúcsmodelljét. Erre a darabra Scocca n.1-ként is szoktak hivatkozni, amely szintén azt jelöli, hogy ez volt az első darab.
Alonso azonban úgy döntött, hogy árverésre bocsátja különleges autóját június 8-án, a monacói L’AstaRossa aukción. Ami az igazán elképesztő részlet, hogy a becsült összeg az autója esetében 5 millió euróra rúg, ami átszámolva bő 1,85 milliárd forint.
Ez egy klasszikus Rosso Corsa színű darab, amihez tartozik egy Ferrari Classiche piros könyv is. Ez az autó hitelességi tanúsítványa, ebben szerepel, hogy ez tényleg az első Enzo, ami megfelel minden hivatalos specifikációjának.
Az árverésre bocsátott autót nem hajtották valami sokat, hiszen alig 4800 kilométer van benne a számlálója szerint. Arról keveset tudni, hogy hogy jutott Alonsóhoz az autó, hiszen ő 2010 és 2014 között versenyzett a márka színeiben, az Enzo viszont 2002 és 2004 között készült.
A típus egyébként az F1-es autókat idézi formavilágában és a technikában is. Hiszen egy utaskabin mögé beépített hatliteres, szívó V12-es motor dolgozik benne, ami 7800-as fordulaton ad le 651 lóerőt és valahol 5500-nál jön a 657 Nm nyomaték is.
Hatsebességes váltó került bele, ami olyan gyorsan pakolgatja a fokozatokat, hogy 3,56 másodperc alatt megvan a 0-100-as sprint. Talán ez ma már nem akkora szám, de 2002-ben ez űrrakétának számított, hiszen végsebessége és valahol 350 km/óra felett van.
A különleges csúcsmodellből összesen 400 darabot gyártottak az olaszok, de nem Alonso az egyetlen F1 versenyző, akinek ilyenje van. Anno Michael Scumacher is kapott ajándékba egy speciális kivitelt a Ferraritól, amelyen nem csak az aláírása szerepel, de az üléseken és a küszöbökön a versenyző logója is.