9 megdöbbentő kilépés az autósportból

Közzétéve:
2019-06-20, 06:10

Minden történet véget ér egyszer – még az autóversenyzés világában sem tart semmi örökké

Társszerző: Hajdu Balázs

Az autósport történetének vannak olyan meghatározó csapatai, melyek nélkül az adott sportágat el sem tudnád képzelni. Voltak azonban olyan pillanatok, amikor a történetnek véget kellett érnie. A döntések mögött üzleti stratégiaváltás, időszakos sikertelenség, vagy éppen pénzhiány is állhat.

1. Az Audi és a WEC

Az Audi gazdag és sikeres történelemmel rendelkezik a hosszútávú versenyzés világában. A dízel- és hibrid motorok fejlesztésével gyökeresen megváltoztatták a sportágat. 2012-ben és 2013-ban is megnyerték az FIA WEC bajnoki címet, 18 év alatt 13 Le Mans győzelmet zsebeltek be. 2016-ban aztán hátat fordítottak a hosszútávú versenyzésnek, erőforrásaikat pedig a Formula E sorozatra összpontosították.

Az Audi és a WEC

2. A Volkswagen és a WRC

A Volkswagen az elmúlt néhány évben komoly sikereket ért el a Rali Világbajnokságban: 2013-tól zsinórban négyszer nyerték meg az egyéni- és konstruktőri bajnoki címet. Sokakat meglepetésként ért, hogy a német gyártó úgy döntött, más versenysorozatokra kíván koncentrálni. A csúcson kell abbahagyni?

A Volkswagen és a WRC

3. A Honda és a Forma-1

A Honda először az 1960-as években jelent meg a Forma-1-ben. Gyári csapatból legendás motorszállítóvá váltak – elég, ha a McLaren-Honda Senna vagy Prost által szállított sikereit említem.

2005-ben aztán felvásárolták a BAR csapatot. A 2006-os idény remekül sikerült, majd két gyengébb év után bejelentették távozásukat a sportágból. Az istálló jogát a Brawn GP vásárolta meg, ők pedig meg sem álltak a világbajnoki cím megnyeréséig 2009-ben.

A Honda és a Forma-1

A Honda a McLaren motorszállítójaként új fejezetet kezdett a Száguldó Cirkusz történetében, ma már a Red Bull és a Toro Rosso partnereként szerepel a Forma-1-ben.

4. A Mercedes és a Le Mans

Az 1999-es Le Mans 24 órás volt a Mercedes utolsó szereplése a hosszútávú eseményen. A német istálló három CLR modellel kívánt rajthoz állni Franciaországban. Az autónak voltak némi aerodinamikai hiányosságai, Mark Webber az időmérőn és a verseny előtti utolsó gyakorláson is bukott, ezért nem is indulhatott a futamon. A két megmaradt Mercedes elindult, négy órával a verseny kezdete után Peter Dumbreck autója a fák között kötött ki. A Mercedes rögtön feladta a versenyt, és azóta sem tért vissza a sorozatba.

A Mercedes és a Le Mans

5. A Toyota és a Forma-1

Köztudott, hogy a Toyota több zsák pénzt költött a Forma-1-es projektre. Hosszú ideig tartó tesztelés után 2002-ben csatlakoztak a Száguldó Cirkuszhoz. A kezdeti időszak gyengélkedése után 2005-ben már a futamgyőzelemért szálltak harcba.

A Toyota és a Forma-1

A rövid fellángolást ismét visszaesés követte. A maximalista japánok 2009-ben úgy döntöttek, hogy más kihívásokat keresnek.

6. A BMW és a Forma-1

A 2009-es év – a Brawn GP csodája mellett – a búcsúról szólt. A Toyota bejelentése után ugyanis a BMW is a távozás mellett döntött. A német óriás a nyolcvanas években a Brabham, a Benetton és az Arrows csapatai számára szállított motorokat. 2000-ben a Williams partnereként visszatértek, majd 2006-ban felvásárolták a Sauber csapatát. Az együttműködés egyik kiemelkedő eredménye Robert Kubica egyetlen futamgyőzelme, a 2008-as Kanadai Nagydíjon.

A BMW és a Forma-1

7. A Renault és a Forma-1

A Renault gyári csapata 1977-ben csatlakozott a Forma-1-hez. Az első futamgyőzelemre két évet kellett várni. Az istálló olyan pilótákat is foglalkoztatott, mint René Arnoux, vagy Alain Prost. 1985-ben – mindenkit meglepve – a kilépés mellett döntöttek. 2002-ben tértek vissza, 2005-ben és 2006-ban Fernando Alonso két világbajnoki címhez segítette a francia csapatot. Néhány változtatást követően 2016 óta ismét gyári istállóként szerepelnek, illetve ők szállítják a motorokat a McLaren csapata számára.

A Renault és a Forma-1

8. A Mercedes és a Forma-1

Ne ijedj meg, nem maradtál le semmilyen eget rengető bejelentésről. A következőkben az eredeti Ezüst Nyilakról lesz szó. Az ötvenes évek domináns csapata 1954-ben és 1955-ben is bajnoki címet szerzett. Utóbbi esztendőben a Forma-1 elhagyása mellett döntöttek – főleg a Le Mans-i tragédia miatt, ahol a pilóta Pierre Levegh és 83 néző vesztette életét.

A Mercedes és a Forma-1

9. A Mercedes és az IndyCar

Talán kevesen tudják, de a Mercedes a Penske csapat motorszállítójaként rendkívül sikeres volt a kilencvenes évek végén. 1999-ben aztán elveszítették érdeklődésüket, és hátat fordítottak az IndyCar sorozatnak.

A Mercedes és az IndyCar

Forrás:

További autós hírek

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

Kapcsolódó írások

2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hétvégi versenyek: Szoros F1-es befutó, helycsere a Moto GP összetettben
2017. augusztus 28.
A Forma-1-es Belga Nagydíj kiélezett csatát hozott Vettel és Hamilton között. A Moto GP Silverstone-ban megrendezett futama után helycsere történt az összetettben.
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?