Az ágaskodó ló – azaz a Ferrari-embléma története

Közzétéve:
2020-10-04, 05:13

Tudtad, hogy a világhírű logó gyökerei egészen a 17. századig nyúlnak vissza?

A Ferrari az elmúlt 90 évben számos csodálatos modellel örvendeztette meg az autórajongókat. Az egyik legújabb a 986 lóerős, plug-in hibrid SF90 Stradale is minden igényt kielégít. Az olasz autógyártóval eggyé vált az ágaskodó lovat ábrázoló embléma – ismerd meg velem a világhírű Ferrari-logó történetét!

Ferrari SF90 Stradale

A Ferrari-embléma eredete

Az ágaskodó ló története egészen 1692-ig nyúlik vissza, ugyanis egy hasonló embléma volt látható II. Viktor Amadé szárd-piemonti király hadseregének zászlóján. A legenda szerint Enzo Ferrari látogatást tett a híres I. világháborús pilóta, Francesco Baracca szüleinél, amikor a bárónő édesanya javasolta neki, hogy ugyanazt az ágaskodó lovat helyezze el a Ferrari versenyautóin, ami a fia vadászgépének oldalán is szerepelt a háború alatt. Az eredeti emblémán szereplő ló a maihoz hasonlóan fekete színű volt, a kanárisárga hátteret azonban Enzo Ferrari találta ki, hiszen ez Modena, a legendás Enzo szülővárosának színe.

Egy másik verzió alapján a Baracca vadászgépének oldalára festett ágaskodó ló nem egy szerencseszimbólum volt, sokkal inkább gyilkos jelképnek vélték. Francesco Baracca ugyanis a háború alatt megölt egy Stuttgartból származó pilótát, az ágaskodó ló pedig a német város címerében is szerepel – az érdekesség kedvéért szintén világossárga háttérrel. Ugyanennek a lónak egy másik változata szerepel a Porsche emblémájában, melynek székhelye történetesen Stuttgartban található.

Az első Ferrari, mely viselhette az emblémát

Megdöbbentő, de az első autó, melyen a híres ágaskodó ló embléma szerepelt, egy Alfa Romeo volt. A Scuderia Ferrari akkoriban még nem volt autógyártó, csak az Alfa versenycsapata. A Ferrari-embléma először a Scuderia Ferrari Alfa Romeo 8C Monza modellen volt látható, 1932-ben.

A Ferrari csak a II. világháborút követően kezdett közúti modelleket gyártani, Enzo Ferrarit ugyanis különösképpen nem érdekelte ezeknek az eladása, valamiből azonban finanszírozni kellett valódi szenvedélyét, a versenyzést. Az első közúti autó, mely a Ferrari logóját viselhette, az 1947-es, 1,5 literes V12-es motorral felszerelt Ferrari 125 S volt. Az embléma ekkor esett át az első komolyabb változáson.

Ferrari Logo animation

A Ferrari-embléma napjainkban

Miután kialakult a sárga háttér előtt ágaskodó lóval, felette az olasz trikolórral ellátott embléma, az évtizedek során számos különböző változat jelent meg, az alapelemek azonban megmaradtak. A legnagyobb különbség a lóalak kialakításában volt tapasztalható, főleg a vonalvastagság, valamint a paripa ágaskodásának mértéke változott. Az eredeti logóhoz képest a main szálkásabb, erőteljesebb a ló, és magasabbra is emeli első lábait. Valószínűleg, ez a Ferrari vállalat fejlődését, erősödését jelképezi. A Forma-1-es istálló idei szereplését elnézve, szükségük lenne valami plusz energiára a felemelkedéshez, hogy a Ferrari neve újra régi fényében tündökölhessen.

Kapcsolódó írások

A ritka, Verde Silverstone fényezésű 1995-ös Ferrari F355 Berlinetta
2020. február 18.
A Ferrari F355 az egyik legkedveltebb sportautó, amely kigurult Maranellóból az Enzo Ferrari utáni korszakban.
Ferrari SF1000 a különleges festéssel a Toszkán Nagydíj előtt
2020. szeptember 10.
A hétvégi, Mugellóban megrendezésre kerülő Toszkán Nagydíjon lesz a Scuderia Ferrari 1000. futama, ahol egy egészen kivételes külsővel áll rajthoz a csapat.

További hírek