A széria betekintést enged a Formula 1 kulisszái mögé, megmutatva annak emberi oldalát
A Formula 1 mindig megosztó volt. Van, aki ehhez igazítja az életét, minden futamot élőben követ a TV képernyője előtt, míg másokat egyáltalán nem mozgat semmilyen szinten.
Ha nekem egy szóval kéne jellemeznem a produkciót, akkor azt mondanám, hogy lebilincselő! A Netflix tízrészes minisorozatát mindenkinek csak ajánlani tudom. Ha van egy haverod, aki nem szereti az F1-et, akkor ültesd le és nézesd meg vele legalább az első részt. Az fel fogja kelteni az érdeklődését. A széria fogyasztása egyébként darálva ajánlott, erre még reális esély is van a 30-40 perces részeknek köszönhetően. Legalábbis én nem tudtam abbahagyni, így rászántam egy délutánt és nem bántam meg.
A forgatócsoport az F1 több hétvégéjén részt vett Melbourne-től egészen Abu-Dhabiig, hogy leforgassák ezt a tíz részt és mindegyik más aspektusból mutatja be ezt a zárt világot. Az első rész Ausztráliában kezdődik, a tizedik helyszínéül pedig a Közel-Kelet Monacója szolgál.
A Liberty Media ezzel a produkcióval szerette volna közelebb hozni a rajongókat a világbajnoksághoz, valamint az elérhetetlen újkori pilótákat ember közelibbé tenni, ami nem árt a steril, mostanában unalmassá és monotonná váló Formula 1-nek.
Ez egyértelműen sikerült, ugyanis sokszor nem gondolnak bele a rajongók többsége, hogy egy bajnokság nem csak a pályán dől el, sőt elsősorban nem ott dől el. Eszméletlen, hogy hány ember munkája van abban, hogy egyáltalán körbe érjen az autó a pályán. Mindezen felül hatalmas taktikai és fejlesztési harc folyik hétvégéről hétvégére a csapatok közt.
Többen mondták már, hogy az autósportban sokat látottnak számítok fiatal korom ellenére, én nem érzem ezt így. Viszont most nem ez a lényeg, hanem az, hogy nekem is sok újdonságot és érdekességet mutatott a Száguldó Cirkusz háttérországából.
Nagy elvárásokat nem támasztottam a sorozattal szemben, mert azt hittem, hogy tele lesz klisékkel, de megdöbbentő az, hogy mennyire emberi léptékkel mutatja be az egészet, a háttérben rejlő küzdelmeket és emberi nehézségeket. Mert a pilóták és a csapatvezetők is halandó emberek, annak ellenére, hogy hajlamosak vagyunk istenként tekinteni rájuk teljesen jogosan.
Az ajánlót olvasva kicsit lelombozott, hogy a két élcsapat, a Ferrari és a Mercedes nem engedte be a kulisszák mögé a Netflix kameráit. Érdekelt volna Vettel magánélete és a vörös istálló működése belülről, illetve az, hogyan birkóznak meg a nehézségeikkel.
Az első rész után a nézőpontom átfordult és kifejezetten elkezdtem örülni, hogy a minisorozat nagy része nem a Vettel-Hamilton párharcról fog szólni, hanem a közép- és kiscsapatok működésére fókuszálnak. Ez azért érdekes, mert jóval kevesebb költségvetésből nagyon nehéz felvenni a versenyt az élcsapatokkal.
Az összes részre igaz, hogy tele van feszültséggel és roppant hullámzó az érzelmi világa, az örömmámor egy pillanat alatt pokollá válhat, mert az F1-ben tized- és századmásodpercek döntenek olykor dollármilliók sorsáról.
A képi- és hangi megoldásokat látva sokszor tátva maradt a szám, olyan érzésem támadt, hogy jóval több kamerával és mikrofonnal dolgozott a Netflix csapata, mint a közvetítésben résztvevő stáb. Az ütközések sokkal drámaibbak lettek a felturbózott hanghatásoknak és a szuperlassításoknak köszönhetően. A karbonrészek törésének hangja és látni, hogyan zúzódinak az elemek szinte atomokra egyszerűen hihetetlen.
Ha nincs Netflix előfizetésed, akkor se búsulj, ugyanis az első hónap ingyenes - Ha még nem lőtted el ezt a lehetőséget korábban. Csak arra figyelj, hogy időben mondd le.