2023. július 04. | 09:11

Elég komoly közlekedésbiztonsági javaslattal álltak elő az olaszok, amelynek több érdekes pontja is van.

Még június közepén közlekedésbiztonsági csomagot nyújtott be Olaszország közlekedési minisztere, Matteo Salvini. Ennek több érdekes pontja is van, az egyik ilyen az autópályás sebességkorlátozására vonatkozik.

Vannak olyan autópályák Olaszországban, amelyeken éjszaka nagyon alacsony a forgalom és baleset sem történik. Ezért ezeken a szakaszokon a javaslat bizonyos időszakokban eltörölné a sebességkorlátozást.

Ezek után persze félő, hogy innentől népszerű lenne az éjszakai versenyzők körében, tehát a visszájára is elsülhetne a dolog. A javaslatban viszont szerepel néhány egészen erős szigorítás is.

Ilyen, hogy a fiatal, friss jogsis sofőrök innentől nem vezethetnének nagy köbcentis, erős autókat, hasonló rendszer bevezetését a britek is tervezik. Ez a vezetői engedély megszerzésétől számított három évben lenne így, viszont azt még nem határozták meg, hogy milyen felső korlátot szabnának.

Ezt olyan események után érezték indokoltnak az olaszok, hogy például nemrég egy friss jogsis fiatal az erős autójával 120-szal nekiment egy másik autónak, amiben egy 5 éves kisfiú meghalt. Nem sokkal később Rómában szintén egy fiatal, mindössze 20 éves sofőr az út rossz oldalán haladt, ezzel megölt egy nőt.

A javaslat további részében az szerepel, hogy a kihelyezett traffipaxokat egységesíteni kell. Inkább az iskolák, kórházak és óvodák közelébe kell kihelyezni ezeket, ott nagyobb szükség van rájuk.

A másik súlyos szigorítás, hogy innentől zéró toleranciát vezetnének be a kábítószeres sofőrökkel szemben. Az első eset után 20 napra vonnák be a sofőr jogosítványát, ha elkapják, halálos baleset okozása során viszont már 30 évre.

Salvini törvénycsomagjáról ősszel fog dönteni az olasz parlament. Akármi is lesz belőle, azt el kell ismerni, hogy olyan pontokat tartalmaz, amelyeket Európa más országaiban is indokolt lehet alkalmazni.

Ferrari