2024. február 07. | 16:03

Nagyot fordult a világ, hisz míg több autógyártó csökkenő eladásokkal küld, addig a luxus- és sportmárkák értékesítései rekordokat döntöttek. A Ferrari a nyers darabszámok mellett a hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeivel is rekordot ért el.

Régebben a Ferrari neve egyenlő volt a magas fordulatszámon pörgő, nyers V8-as és V12-es motorokkal és a gyönyörű, tűzpiros autók látványával. A világ azonban folyamatosan változik, ezt pedig még egy olyan gyártó sem hagyhatja figyelmen kívül, amely egyébként diktálja a trendeket.

Nos, úgy tűnik, ügyesen fordította saját hasznára környezettudatos autózás iránt növekvő vágyat az olasz márka, ugyanis a tavalyi az eddigi legsikeresebb éve volt fennállása óta. Ebből ráadásul jókora részt vettek ki a hibridek.

Az első, egyszerre elektromos és benzines ágaskodó paripa, a LaFerrari 2013-ban jelent meg, azonban ezt csak egy igen szűk, előre kiválasztott vásárlói csoport szerezhette be. Mostanra azonban az olcsóbb Ferrarik is megkapták a maguk hibrid hajtásláncát: például a 830 lóerős összteljesítményű 296 GTB, amelyben egy duplaturbós V6-os társaként található a konnektorról is tölthető elektromos hajtás, de ott az SF90 is, igaz, ez már egy egészen más ligában játszik.

A lényeg azonban, hogy a 2023-ban tíz elérhető modellből mindössze négy volt hibrid, hat pedig szimplán belső égésű, mégis az eladások 44%-a jutott a vegyes hajtású, míg 56 a csak benzinesek javára. A teljes képet nézve a 13 663 világszerte értékesített Ferrarival 3,3%-os emelkedést értek el az olaszok az egy évvel korábbi, szintén kiemelkedő eredménynél.

A java ráadásul még csak most jön. A Purosangue SUV gyártása ugyanis csak 2023 második felében indult el igazán, továbbá egyelőre csak belső égésű (V12-es) motorral készül, azonban a tervek szerint elektromos rásegítéssel hajtott változat is lesz belőle.

Ami a tisztán elektromos Ferrarit illeti, egyelőre annyit tudhatunk, hogy 2025 végére várható egy ilyen modell a maranellóiaktól, ám részletekre csak ez év második felében számíthatunk. A gyártó tervei között szerepel azonban, hogy az évtized végére az összes eladott jármű körülbelül 40%-a teljesen villanyhajtású lesz, további 40% hibrid és mindössze 20%-uk marad egyszerű belső égésű motorral szerelt.

Az olaszoknak egyelőre azonban nincs miért aggódniuk, ugyanis nem csak az idei, de a jövő évi rendelésfelvételt is le kellett állítaniuk, akkora érdeklődés mutatkozik modelljeik iránt. Így aki most szeretne egy új Ferrarihoz jutni, annak a gyártótól 2026-nál előbb biztosan nem lesz autója.

Ferrari