vasárnap - 2022. december 04.
3 °C
erős felhőzet
alapjarat.hu logo
95 627 Ft
100 695 Ft
D 692 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Nem orosz technikával, de újra lesz Moszkvics

2022. november 21. | 14:00

Anno a Szovjetunióval együtt állt a földbe a nagymúltú Moszkvics autógyár, viszont most, hogy nehéz helyzetbe került az orosz járműipar, újra előveszik.

Az orosz-ukrán háború kitörése óta az agresszorral szemben bevezetett rengeteg szankció megnehezítette az oroszok dolgát, főleg ipari és gazdasági szinten. Az önálló autógyártás addig sem volt kimondottan nagyratörő, de rengeteg nyugati márka volt jelen az országba, akik a háború kezdete óta kivonultak, így nehéz kiszolgálni az új autókra várók igényét.

Persze a gazdaság sincs a legjobb helyzetben, így olcsó autó kell, amit az alkatrészek és modern autóhoz alapvető anyagok hiánya is tovább indokol. Emiatt Oroszországban nemrég elkezdtek ABS és légzsák nélküli autókat is gyártani, hogy valami mégis csak legyen, de most beszáll egy újabb játékos.

A Moszkvics márkanevet hívják életre a KAMAZ jóvoltából, de arról szó sincs, hogy saját technikát terveztek volna a logó mögé. A kínai JAC autógyártó modelljeit fogják átemblémázni, és ezeket Moszkvics néven árulják majd Oroszországban.

A helyzet azért érdekes, mert a háború előtt a JAC be akart törni az orosz piacra, azonban ezt a KAMAZ kérésére elkaszálták és némi csend után jelentették be a kínai alapú orosz autókat. A JAC JS4 és iEVS4 modelljeit fogják felhasználni, amiben vagy 1,6 literes szívó négyhengeres lesz hatgangos kézi váltóval, vagy 1,5-ös turbómotor 150 lóerővel és opcionális fokozatmentes automatával.

Ezeken kívül lesz még egy elektromos modell (az iESV4), ami 68 lóerőnyi tartós teljesítménnyel rendelkezik (rövid időre képes 150 lóerőt is leadni) és egy 66 kWh-s akkumulátor eteti, amivel elméletileg 410 kilométeres hatótávra képes. A két modell a középkategóriát fogja erősíteni bő 4,4 méteres hosszával és 1,8 méteres szélességével. A belső égésű motoros változatok olyan 1,44, míg az elektromosak olyan 1,8 tonna körül lesznek.

A KAMAZ már kikérte a típusbizonyítványt és a tervekben az szerepel, hogy a volt Moszkvics gyárban fogják összeszerelni a berendelt modelleket. Oroszországban lényegében csak LEGO-zni kell majd, mert a Kínaiaktól készleteket vásárolnak. A tervek szerint ez idén 600, jövő évben 50 ezer, majd 2024-ben már 100 ezer autót fognak összeszerelni.

JAC Motors

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!