2022. szeptember 19. | 07:54

A gyártó azt mondja, hogy a Renault-csoporton belüli szerepük miatt is ki kell tartaniuk a belső égésű motorok mellett.

A Reuters hírügynökség készített interjút a Dacia vezérigazgatójával, Denis Le Vottal. Elmondta, hogy amíg csak lehet, a Dacia kitart a belső égésű motorok mellett, hiszen a csoport többi tagja a piaci verseny szempontjából kockázatosabb elektromobilitás felé halad. Szerinte a csoporton belül mindenkinek el kell játszania a kapott szerepét és nekik ez lesz az útjuk.

Míg a Renault 2030-ra tervezi az elektromos autókra való teljes átállást, a Dacia várna 2035-ig, amikor már a teljes EU-ból kitiltják a belső égésű motoros autókat. A Dacianak jelenleg amúgy is csak egy elektromos modellje van, a Spring, ami az eladások 12 százalékát teszi ki, viszont a rövidesen megjelenő Bigster várhatóan hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.