2022. március 31. | 16:06

Olvasónk, Ildikó eddig egy Toyota RAV4 tulajdonosa volt, de korábban jó tapasztalatokat szerzett egy Yaris Versóval is. Arra kíváncsi, hogy érdemes-e elnyújtózni a használtként is drága Yaris HSD-ig, vagy van jobb ajánlat. Marci rátenyerel a nagy, piros Toyota-gombra!

„Szia, Marci!
Tegnap léptem be a toyotás csoportodba, de inkább itt teszem fel a kérdésem. Volt egy Yaris Versónk (Linea Luna), imádtuk, 300 ezer kilométeres futásteljesítménynél adtuk el: egyedül az alacsony hasmagasságát nem szerettük. Egy RAV4 2.2 D-Cat következett ezután, de kérlek ne nevess a hírhedten kockázatos motorváltozat miatt. Szerencsére mi jól bánunk vele, az autó is szeret minket, de az utóbbi két évben már nem használtuk ki a méreteit.
Ismét kisebb autót szeretnék, természetesen Toyotát. A szerelem a Yaris Cross, majd egyszer veszünk is, de most a harmadik generációs Yaris hibridet nézegetjük. Fontos, hogy lehetőleg tíz évesnél ne legyen öregebb a kiválasztott példány: talán nem ő lesz az utolsó autóm, de már én is elmúltam hatvan. 20-25 ezer kilométert mennénk vele évente, többnyire egyedül vezetek, vagy ketten ülünk benne. Bevásárlás, kirándulás, ami alkalmanként több csomagot jelent, nagyjából ez a használat módja, de a Yarisnál kisebb Aygo már túl szűknek tűnik. Fontos még, hogy falun lakunk, sokat járunk jó minőségű földúton.
Tudsz nekem segíteni? Van valami jó javaslatod? Esetleg akad egy dögös, szerethető autó a kínálatban?
Előre is köszönöm a válaszodat!
Ildikó”

Toyota RAV4
Kép: Toyota

Kedves Ildikó!

Köszönöm leveled. A Yaris Verso formavilágán sokat segít az autó praktikuma és megbízhatósága, a tulajok rendszerint ezekért imádják a típust. Legnagyobb problémája, hogy gyakorlatilag utód nélkül szűnt meg, pedig biztos vagyok benne, hogy a mai napig lenne vásárlóközönsége. A közeli baráti körömben is évekig szolgált egy Verso és emlékszem, hogy mindig befért a hűtő, a szekrénysor, vagy épp egy Simson.

A 177 lóerős RAV4 2.2 „D-Macska” az esetek többségében rossz döntésnek bizonyul, és a legnagyobb odafigyelés mellett is bedobja egyszer a törülközőt a motor. Ezzel tisztában vannak a tulajdonosok és a vásárolók is. Az ilyen dízelmotorral szerelt autók (tehát a RAV4-en kívül a Corolla Verso) használtpiaci értéke a béka segge alatt van, mert javíttatásuk nagyon drága lehet. A Toyotának ezzel a motorral is sikerült bekerülnie a TOP10-be, csak épp a legrosszabb motorok versenyében.

Toyota Yaris
Kép: Toyota

A harmadik generációs Yaris-hibriddel nagyon friss élményeim vannak, ugyanis épp egy vele töltött hétvégén vagyok túl és számos pozitív benyomással gazdagodtam. A kipróbált példány 10 éves és 160 ezer kilométert futott, ehhez képest újszerű autó benyomását kelti. A műszaki tartalom örök életet ígér, a dizájn pedig kora ellenére ma is megállja a helyét.

A csajom imádta, a barátnői pedig mind irigykedtek. A rajongás oka az egyszerű kezelhetőség, a magasan elhelyezkedő üléseknek köszönhető könnyű ki- és beszállás és a cuki összkép. A ma már divatjamúlt nagy ablakok miatt gyakorlatilag nincs holttér és a tolatókamera is sokat segít a parkolásban. Van telefonkihangosító, érintőképernyős egérmozi és minden, amit manapság elvár a közönség.

A Yaris hibrid fogyasztását az amúgy Aygo-tulajdonos csajomnak sikerült 4 liter/100 km alatt tartania, nálam viszont 4,6-ot evett az autó városi forgalomban: ez valóságos csoda. Autópályán ugyan nem a tápláléklánc csúcsa a Yaris a benzinelektromos kivitelben, de a megengedett sebességek tartására alkalmas és még csak nem is túl hangos. Ezzel szemben az Aygo ilyen helyzetben egy kapagép, a minőségbeli differencia is óriási a Yaris javára, ahogy a csomagtartó szintén egy kategóriával nagyobb, miközben az autók külső méreteiben nincsenek akkora eltérések.

A Yaris hibrid legfőbb problémája az ára, ugyanis a típus 10 évesen még mindig az akkori új árának 70 százalékába kerül. Emiatt megvenni nem könnyű, de legalább később sem bukunk rajta annyit, mint más márkák esetében és a fenntartási költségei is segítik a gazdaságos üzemeltetést, főleg ha megérkezik a rettegett 700 forintos benzinár.

Az érkező dögös autókról itt nem nyilatkoznék, de jó úton jár, csak kövesse a Toyotás csoport bejegyzéseit és csapjon le minél előbb, ha érkezik egy minden szempontból megfelelő autó.

Kellemes keresést és vásárlást,

Marci