csütörtök - 2022. October 06.
20 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 675 Ft
100 702 Ft
D 760 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Ezres Ford Focusból kompresszoros Mercedesbe: mi baj lehet?

Barnabásnak elege van a miniatűr Ecoboostból, inkább valamilyen idősebb, viszonylag erős német prémium autót venne, maximum 4000 euróért.

„Kedves Marci!

Kicsivel több mint két éve élünk Németországban. Használtautó-vásárlásban szeretném a segítséged kérni. Jelenleg egy Ford Focus kombit (1.0 EcoBoost) lízingelek, amit december közepén kell vissza adnom és nem tervezem, hogy meghosszabbítom a lejáró szerződést. Jövőre 300 euró (aktuális árfolyamon 108 ezer forint) lenne a havi díja, ám mivel feleségemmel családalapítási terveink vannak, így mindenképpen spórolni szeretnénk.

A következő autó megvásárlására szánt keret maximum 4000 euró (aktuális árfolyamon 1,4 millió forint), persze ha kevesebbért találunk, az se baj. Benzines kombit keresek, amivel évente 2-3 alkalommal haza lehet vezetni Magyarországra, valamint egyéb külföldi nyaralásra is alkalmas.

Nincsenek nagy igényeim, legyen benne klíma és tempomat, valamint legyen benne erő (160 lóerő legalább). A fogyasztás számomra nem alapvető dolog, ahogyan a futott kilométer sem. A lényeg, hogy ne rohadjon és a megfelelő karbantartás mellett menjen el 2-3 évet. Mivel kisvárosban élünk, ezért hétközben nem sokat menne az autó. A jelenleg meglévő Fordunk 9000 kilométert ment 10 hónap alatt (ebben volt Magyarország oda-vissza kétszer, valamint Prága).

A BMW (E46 320; 325; E39 525) vonal érdekel leginkább, de nem tudom, hogy ennyiért lehet-e nem lefingott példányt találni. Persze más típusok sincsenek kizárva. Néztem a Volvo V70-est, de a Ford Mondeo ST 220 is szimpatikus. Te mit ajánlanál?

Segítséged előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Cs. Barnabás”

Szia Barnabás!

A 4000 euró átszámítva szűk másfél millió forint. Ennyiből olyan 160 lóerő feletti, benzines kombit vásárolni, ami mellett még a családalapításra is marad pénz, nem rohad és van benne tempomat, 2021 végén közel lehetetlen. Az E46-vonal esélytelen, a jobbakat drágábban árulják, a lefingott példányokat pedig érdemes kerülni. Ez érvényes a Mondeóra és a Volvóra is, ráadásul utóbbi esetében pont a 163 lóerős, 2.4D volt a legendásan megbízható verzió.

Ha mindenképp a felvázolt feltételek alapján kell megoldani a vásárlást, akkor Mercedes E200 Kompressor kombit keresgélnék manuális kivitelben, hogy az automata váltó se okozhasson hirtelen durva kiadást. Ez a motor nem problémás és vele az autó fogyasztása is megáll 10 liter körül, valamint a legjobb utazóautók közé tartozik.

A rozsda sajnos utoléri majd, de másfél gurigából nem lehet megváltani a világot. A magyar piacon is találsz majd eladó példányokat, Stuttgart környékén pedig gyerekjáték lesz megnézni jó néhány E-osztály kombit. Elektromos hibák lehetnek és ezek javítása nem minden esetben olcsó, de a legtöbb probléma gazdaságos megoldására már rájöttek a maszek műhelyek, így egy kis utánajárással rengeteget spórolhatsz például a hátsó szintező felújításának alkalmával.

Sok sikert,

Üdv:

Marci

Barnabás ezután nyakába vette a mobile.de-t és újabb kérdésekkel állt elő...

„Kedves Marci!

Köszönöm gyors válaszod!

Nyilván a családalapítás nem megy egyik napról a másikra, viszont december közepén kell majd autó, mivel a lízing lejár. Igyekszem elengedni a BMW-ket. Tisztában vagyok vele, hogy álmot kergetek ezekkel a paraméterekkel, de remélem, hogy sikerül valamit találni.

A Mercedesekkel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Ez az E-osztály a W211 lenne? Ahogy néztem, ez a típus elég horror, és leginkább a facelift utáni (2006) darabokat érdemes venni. Igaz ez? A mobile.de kidobott pár nagyobb motoros verziót is (320-430) 2001, 2004-ből. Ezekkel mi a helyzet?

Illetve milyen más alternatívát ajánlanál? Audi A4? Esetleg hallgassak az eszemre és vegyek egy unalmas, 1,6-os Focust?

Köszönettel:

Cs. Barnabás”

Kedves Barnabás!

Igen, a W211 modellfrissített változatára gondoltam, mivel ráncfelvarrás után már közel sem annyira problémás a típus, mint az korai példányok. A nagymotoros darabokat hanyagolnám, mert a fogyasztás drasztikusan megnő és jóval gyakrabban és sokkal magasabb - a motort és a hajtásláncot érintő - javítási költségekkel kell majd számolni.

Az Audi A4-nek nincs olyan benzinmotoros FSI/TFSI kiadása, amit jó szívvel mernék ajánlani. A BMW E46 problémája pedig az, hogy a szűk másfél milliós keretből még egy jó állapotú 320-at vagy 325i-t sem nagyon lehet kapni, ugyanis ezek kezdenek youngtimer korba lépni, ezért a hathengeres benzinesek értéke az utóbbi időben jelentősen megugrott.

A Focusra térve pedig azt gondolom, hogy a családalapítás megkövetel bizonyos szintű bölcsességet, az autóra költeni kívánt összeg pedig egy facelift utáni Focus Mk2 esetében is karcsú. Én mégis ezt tartanám reálisnak, hogy a baba és a mama se szenvedjen semmilyen hiányt, mert a papa épp szintezőt javíttat a sok száz lóerős családi rombolón.

Remélem nem hervasztottalak le túlságosan és hozzáteszem, hogy nekem is gyorsan elmúlik a merevedésem egy átlagautó gondolatán, de a realitás most ezeket engedi.

Üdv:

Marci

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!