2020. május 05. | 12:10

A válság és a járványhelyzet következtében ez nem annyira meglepő.

Jelentősen csökkent az új személyautó forgalomba helyezések száma áprilisban a Datahouse adatai szerint nem csak 2020 márciusához, de 2019 áprilisához képest is. Míg idén márciusban 11 479 új autó talált gazdára, addig 2019 áprilisában 12 421. Ehhez képest a 2020 áprilisi 6170 példány elég sokkoló adat. A legjobban a Toyota teljesített 759 példánnyal, utána a Dacia és a Škoda következett 713 és 592 darabbal. A hónap nagy visszaesője a Suzuki, amely a márciusi első helyéről a hetedikre érkezett be.

Az egyes járműkategóriák tekintetében továbbra is a SUV modellek szegmense a legsikeresebb, itt 2062 új személyautó állt szolgálatba. Ezt követi az alsó-középkategória 1405, majd pedig az egyterűek 947 példánnyal. A SUV-k versenyében a Suzuki Vitara nyert régen nem látott alacsony mutatóval, 198 példánnyal. Utána a Dacia Duster és a Skoda Kodiaq „állt fel” a dobogóra. Az alsó-középkategóriában a Škoda Octavia lett a befutó 290 autóval, aztán a Toyota Corolla és a Volkswagen Golf következett 275 és 141 példánnyal.

Az egyterűeknél senki sem taszította le trónjáról a Dacia Lodgy-t, közel annyi fogyott belőle, mint az utána következő 7 egyterű modellből összesen. Szám szerint 399. A második helyen az Opel Combo Tour, míg a harmadikon a Volkswagen Touran végzett. Ezzel pedig az Lodgy lett áprilisban az abszolút első a magyar piacon. A kisautóknál a Renault Clio nyert tetemes előnnyel, míg a felső-középkategóriában a Volkswagen Passat.

Az öt legkeresettebb márka 2020 áprilisában a magyarországi újautó-piacon:

  1. Toyota – 759 db
  2. Dacia – 713 db
  3. Škoda – 592 db
  4. Volkswagen – 589 db
  5. Ford – 429 db