„Kedves Marci!

A neten böngészve akadtam a leveleidre, amelyekben autókereskedő ismereteidre támaszkodva igyekszel tanácsokat adni a használtautó-vásárlás útvesztőiben „bolyongóknak”. Több írásodat olvasva szeretném a segítségedet kérni én is. Egy 6 éve használt és nagyon megkedvelt Opel Zafira B utódját keresem. Az 1,8-as motorral szerelt, nem túl modern külsejű, de megbízható társra leltem a Zafirában, de a 395 000 km-nél is hibátlanul dolgozó technika külsején már látszik a kor, igényli a törődést két évente.

Opel Zafira B menet közben

Közben a kirepülő család miatt az esetek nagy részében a „túlméretes” technika utódján kezdtem „dolgozni”. Olyan autót szeretnék, amely egy mérettel kisebb kivitelben is tudná nyújtani az egyterűek kényelmét és a Zafira megbízhatóságát. Hasonló ki- és beszállási komfort, tágas belső tér, stb. Én leragadtam az 1,6-os Kia Vengánál, de szívesen várom javaslataidat egy egyterű, benzines utánpótlására. 2014-15-ös évjáratban gondolkodom, körülbelül 3 500 000 forintig.

Köszönettel: Imi”

Kedves Imi!

Örömmel hallom, hogy ilyen sok kilométerrel is hiba nélkül üzemel az Opel, ez csak a legkomolyabb karbantartás és odafigyelés mellett lehetséges. A karosszéria fáradása nem a te hibád, ennyi használat után már természetes, hogy néhány pontján elkezd rozsdásodni. A váltás jogos, az autó többszörösen is túlteljesítette a gyár által tervezett igénybevételt.

A Kia Vengát elengedném. Mi egyre kevesebb benzines Kia és Hyundai modellt vásárolunk az egyre gyakoribb motorproblémák miatt. A felhasználók többsége ugyan szereti őket és sosem mondanának rosszat az általuk használt/választott autókról, mert ezzel saját magukat hoznák kellemetlen helyzetbe és ezt senki sem akarja. Az igazság viszont az, hogy gyakran egy időzített bombán ülnek.

A manapság slágernek számító négyhengeres, 1,4-es és 1,6-os, benzinmotoros Kiák tulajdonosai először az ősszel érkező kora esti szürkületben, a piros lámpánál állva hallucinálnak pislákoló olajnyomás-lámpát a műszerfal közepén, ami a legkisebb gázadásra azonnal eltűnik, ezért nem is tulajdonítanak neki komoly jelentőséget. Hetek, esetleg napok kérdése, hogy a probléma eszkalálódjon, az olajnyomás végleg elszökjön és a visszajelző égve maradjon. A motorhibát csak a legvastagabb szervizajánlatok tudják majd orvosolni, amelyek gyakran komplett motorcseréről szólnak, ráadásul a legtöbb bontó nemlétező cseremotorokat hirdet és listát vezet a várakozókról. Ez tapasztalat, mi is álltunk már sorba motorért legalább hat alkalommal.

Opel Meriva

A tökéletes állapotú Kiák és Hyundaiok gazdáinak, akik a fentieken meglepődnek azt üzenem, hogy a dolgok úgy romlanak el, hogy előtte jók. Egy átlagos Opel-motor 120 000 Ft-ba kerül a bontókban, ezzel szemben a Kiamotor-árak 400 000 Ft körül vagy inkább a felett mozognak. A hiba nem törvényszerű, de saját keserű tapasztalataink okán inkább már elkerüljük ezeket az autókat. A hozzáértők szerint gyakori és jó minőségű olajcserével a hiba megelőzhető, de ez sajnos általában elmarad (tisztelet a kivételnek), a vásárlók ugyanis azért vettek olcsón fenntartható autót, hogy olcsón tartsák fenn és ne költsenek rá túl gyakran, túl sokat.

A helyedben márkánál és a 3 500 000 forintból a lehető legfiatalabb és legkevesebbet futott benzines Opel Meriva B-t választanám a legmagasabb felszereltséggel. A motor szerintem mindegy, lehet gyengébb szívó, vagy erősebb turbó is, amennyiben szükséges a nagyobb teljesítmény. A benzinmotorok tartósak és olcsón fenntarthatók, a turbós benzinesekkel pedig nincsenek negatív tapasztalataink és az általam megkérdezett, a használt autókat a helyszínen állapotfelmérő cég képviselője is elismerően biccentett megkeresésemre, nem szoktak problémás példányokkal találkozni.

Az Opelek, a H Astra fiaskója óta óriási fejlődésen mentek keresztül anyaghasználat és dizájn terén is. Ha elégedett voltál a B Zafirával ennyi éven keresztül, szerintem a kisebb méretű B Meriva egy kényelmes és racionális előrelépés lesz, amit boldogan használtok majd.

Sok sikert az autóvásárláshoz, és csak így tovább a karbantartásokkal!

Balló Marci

Marci segít

Évek óta dolgozom használtautó-kereskedőként, Budapesten. A még éppen van rajta műszaki-jellegű Skoda Fabiától a több tízmilliós Porsche Cayenne-ig minden előfordul a telepünkön és rengetegen jönnek a vágyaikkal, majd távoznak a megfelelő autóval. Vannak jó és rossz tapasztalataim, célom ezek alapján segíteni a tanácsaimmal, hogy hozzájáruljak egy szebb világ kibontakozásához. Mostantól távgyógyítással is foglalkozom itt, az Alapjáraton. Ha autót vennél és nem tudod, mire lesz pénzed, esetleg eladnád a meglévőt, de fogalmad sincs, mennyit ér, írj nekem a marci.ballo@alapjarat.hu címre egy rövid, de lényegre törő e-mailt! A válasz késik, de nem múlik. Marci tanácsai a továbblépésben segítenek.