Olvasónk egy D Corsa vásárlásán gondolkodik, előtte azonban az Opel-guruhoz fordul tanácsért.
„Kedves Alapjárat!
Egy 2008 környéki Opel Corsa D 1.2 vásárlásán gondolkodom, városi használatra. Mikre érdemes figyelni egy ilyen típusnál?
Köszönöm a választ.
Balázs"

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a Corsa ezen kivitelével kapcsolatban.
Vince azzal kezdte, hogy a C Corsához hasonlóan a D-be szerelt Z12XE motornál is gondot okoz a vezérműlánc nyúlása és a szívósor zörgése. Az AGR szelep hibája itt sem ritkaság, de a vezérműtengely csavarjainak fellazulása is előjöhet.
Szivároghat az olaj a szelepfedélnél és az olajgombánál, valamint a hűtőfolyadék a hengerfej alól. A váltókulissza kikphat, a motorvezérlő sem mindig stabil. A gyújtótrafók idő előtt megadhajták magukat.
A nedvesség ennek a modellnek sem a barátja, az ablaktörlő szerkezet egyszerűen berohadhat, a rozsda pedig a köszübszpoiler alatt is megjelenik. A fűtőmotor és annak ellenállása szintén bosszantó hibát produkálhat ebben az Opel Corsa modellben, de a levegőbefúvó szellőzőrácsának szétesése sem tartozik a pozitívumok közé. Az esztétikai hibák sorát bővíti, hogy a belső krómkilincsekről leválik a krómozás.
Vince ezek ellenére azzal zárta gondolatait, hogy az Opel Corsa D egyébként egy jól karbantartható kocsi, de vásárlás előtt alaposan át kell nézni. Amennyiben érdekel, hogy a Corsa OPC milyen hibákat produkálhat, akkor ezt a cikket is érdemes elolvasnod.