Olvasónk dízelmotorral szeretné, előtte azonban az Opel-guruhoz fordul tanácsért.
„Kedves Alapjárat!
Munkásautónak szeretnék venni egy kombi H Astrát. Az 1,7-es dízellel néztem, 110 lóerővel. Elég sokat utazom vidékre. Mikre kell számítani ennél a típusnál? Hallottam jókat erről a motorról (ez lenne az Isuzu motor?), de nincs sok infóm róla.
Köszönöm a választ:
Zoltán"
Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig az Astra ezen kivitelével kapcsolatban.
Az A/Z17DTJ motor annak a bizonyos Isuzu motornak az utódja. Vince sokszor tapasztalt olajfolyást a szelepfedélnél és a vákuumpumpánál, ezekre fokozottan kell figyelni.
A turbó geometriája képes megszorulni, az ékszíjfeszitő pedig eltörni. Olykor a befecskendezőkkel is van probléma, valamint a generátor szokott még fejtörést okozni a H Astra esetében.
Az M32-es váltó itt sem egy betonbiztos darab, de a részecskeszűrő, a kettőstömegű lendkerék és az EGR-szelep nyűgjei sem ritkák. Az apróbb, de annál bosszantóbb problémák közé tartozik a kiegyenlítő tartály elrepedése, a kézifékbowden házának eltörése, valamint a váltókulissza elkopása.
Ami a futóművet illeti, az első lengőkar hátsó szilentjének elrepedése rendszeres, ahogyan a lengéscsillapító torony korrodálása is. Az Astra H hátsó hídjában szintén nem hosszú életű a szilent.
Vince mindezek ellenére kellő körültekintéssel egy vállalható autónak tartja még mindig a H Astrát, a kiszemelt példányt azonban mindneképp érdemes átnézetni vásárlás előtt. Ha téged épp benzinmotorral érdekelne ez a típus, akkor ezt a cikket is érdemes elolvasnod.