2021. november 12. | 17:50

250 ezer kilométer után mennie kell az öreg Audi A4-nek, de Móni maradna a Volkswagen-univerzumban és kacsingat a dízelek felé. Jól teszi?

„Szia Marci!

Jelenleg egy 2001-es, 102 lóerős 1.6 benzin Audi A4 B6-om van 250 000 körüli km-rel, napi használatban van az autó. Mivel nem mai gyermek már, kezdenek előjönni a bajok, így fájó szívvel, de megválok tőle. 1 199 000 Ft-ért van fent a használtautón, lehet túláraztam, de még nincs meg az újabb kiszemelt modell sem, legalább van időm keresni. Ami jelenleg baja: egy elem lemattult, a lámpák elöl kicsit mattok, a váltóban elkopott egy rész, ami miatt nem volt tolatólámpám. Elsősorban ezek miatt jutottam arra, hogy eladom. Első kérdésem az, hogy mennyire realis az ár? (mellékelek egy képet)

Utóbbi kérdésem, hogy mire is cseréljem? Félek a dízeltől, havonta kb. 2000 km-t megyek.

Főleg szedánt szeretnék, az alkatrész ne legyen horror áron, illetve ne is legyen az az autó, amit két hetente szervizbe kell vinni. Az Audim kb. 7 litert eszik, ehhez hasonló vagy kisebb fogyasztású is jó lesz. A tolatóradar az, amit szeretnék, ha lenne benne, max. 3-3,5 millió forintig keresek autót. Amik szóba jöhetnek:

  • VW Golf VII 1.2 Benzin TSI?
  • VW Passat VII 2.0 CR TDI
  • VW Jetta VI 1.4 TSi
  • Skoda Octavia 1.6 CR TDI
  • VW Tiguan 1.4 Tsi
  • Audi A4 B8 Avant az egyetlen kombi 1.8 TSI a hahun (2009, 95 000 km, gyanúsan kevés)
  • Skoda SuperB 1.6 CR TDI

Ezeket néztem, tudom, hogy sok és hogy van benne dízel is, de nagyon nehéz dönteni, hogy melyik érné meg jobban. 2000 km megtétele havonta azért főleg országúton, de városban is bőven használom. Nagyon hálás lennék, ha segítenél a döntésben, bocsánat, hogy ilyen sok a lehetőség, de sok autó tetszik, sokról olvastam is, de nehéz laikusként jó autót venni.

Nagyon köszönöm, várom mielőbbi válaszod!

Móni”

Szia Móni!

Kezdjük az Audival. A helyedben én mindenekelőtt felpolíroztatnám a lámpákat (Kb: 5000 Ft) és kicseréltetném a szenzort is, hogy működjön a tolatólámpa (Kb: 15000 Ft), mert ezek bagatell összegek, cserébe egy csomó magyarázkodástól megkíméled magad. A hirdetést megtaláltam és gratulálok, hogy laikusként is ilyen jól összehoztad, de maradt még rajta némi csiszolnivaló.

Az extralistát jóval tüzetesebben átnézném és nem hagynék ki semmit, mert a jelenlegi felállás egy kicsit karcsú. A lámpák húszperces rendbetétele után új, fekvő formátumú képeket lőnék, az utastérből pedig eltüntetném a üléshuzatokat, mert most egy kicsit aladdinos hatást kelt. Talán segítséget nyújthat a témáról szóló cikkem. Az ár teljesen jó, és ha sikerül összehozni egy a mostaninál is jobb hirdetést, talán 1 290 000-re is felteheted, hogy később legyen miből engedni, ha megjönnek az érdeklődők.

Úgy látom, főleg Volkswagen-vonalon mozogsz, ami nem rossz, de laikusoknak általában azt tanácsolom, hogy benzinmotoros autót a japánoktól kell venni, német gyártmányokból pedig érdemesebb dízelt keresni, és ebből nem lehet túl nagy galiba.

A Volkswagen-csoport az általad is használt szívó 1,6-osa óta nem igazán gyártott említésre méltó tartósságú benzinmotort, így az összes korai TSI-t elengedném a listáról, mert fenntartásuk halál és könnyedén több százezres váratlan kiadást jelenthet, még nem túl magas kilométerfutás esetén is. Tisztában vagyok a jelenlegi dízelhisztivel és látom, ahogy az ilyen motorral szerelt autók tulajdonosai sötét és nedves vermekben guggolva rágják körmüket a hibáktól való félelmükben. Valójában egy gondosan kiválasztott és tisztességesen karbantartott dízel, hosszabb távokra használva még mindig optimális választás.

Erre a célra a helyedben egy 1.6/2.0 CR TDI-t vennék és olyan példányt keresnék. A típust rád bízom, mert műszaki megoldásaikban nem mutatnak óriási differenciát a Volkswagen-csoport ilyen motorral szerelt típusai, tehát azt vedd meg, amelyik jobban tetszik vagy amelyikből jobb állapotú és előéletű példányt találsz! A tolatóradar ma már szinte szériafelszerelés minden autóban, sőt lassan talán a kamerára is mondhatjuk ezt.

Sok sikert a vásárláshoz!

Üdv:

Balló Marci