2021. augusztus 24. | 12:15

Az autót munkára használja, de elege van a gyenge benzinmotorból. Marci 2 millió körül ajánl neki megfelelő utódot.

„Szia!

Most olvastam egy cikket, amiben fel volt tüntetve az email címed. Szívesen vennék pár tanácsot autóvásárlási ügyben.


Tények: most egy zöld Fiat Qubóm van. Nem vicc! Novemberben megveszi tőlem egy jó barátom, mert tudja, hogy milyen alaposan karban van tartva. Az autó munkámhoz kell, ezért vigyáztam rá.

Kellene helyette valami kombi, vagy egy 5 ajtós kocsi, amivel dolgozni és kirándulni is tudok.
A Qubóm 1,4-es, benzines, harmatgyenge. Az előző autóm egy kilencedik generációs Honda Civic volt, 1,6-os dízelmotorral. Na, azt imádtam, de a keret most nem enged meg hasonlót. Amiket eddig néztem: a második generációs Skoda Octavia, 5 ajtós vagy kombi változatban. A másik, ami eléggé tetszik a Volvo V50. Bármi másra is nyitott vagyok, nincs semmilyen márkafétisem. Józan, észszerű autót szeretnék venni. Dízelben gondolkozom, annak a karaktere áll a legközelebb hozzám. A keret maximum 2 millió forint. Merre induljak?


Segítségedet előre is köszönöm!
Zsolt

Kedves Zsolt!


Felvetéseid alapján úgy érzem, hogy a dobozos feelingről most inkább kombira váltanál. A dízel Octavia nem ördögtől való találmány és simán lehet jó választás, a kínálat is bőséges, viszont a kétmillió forintos keretből nem a legjobbak közül válogatsz majd. Ebben az árkategóriában főleg (tisztelet a kivételnek) elhasznált Octaviák lesznek, amiket már előtted megvett valaki vagy valakik használtan, akiknek félig munkás- és félig családi autó kellett.

A Volvo V50 más tészta. A kettő közül én ezt választanám, de még inkább az alapjául szolgáló második generációs Ford Focust az 1,6-os dízelmotorral. Ezt a PSA-konszerntől származó motort egy időben szerelték szinte mindenbe, ami mozgott így mára ismert, bevált technika. A Volvo legnagyobb problémái a márkaspecifikus alkatrészárak lehetnek, tehát minden, eddig a Qubóhoz vásárolt alkatrész árát szorozd meg öttel, aztán kettővel. A vételár jelentősebb része fog a presztízsre elmenni, mint a Focus esetében és a kétmillás keret kevés ahhoz, hogy a marketingosztályon kitalált felsőbbrendűségre költsd! Tehát szerintem a legjobb V50 az a Focus kombi, ugyanakkor a biztonság és road-presence területén természetesen nem veszi fel a versenyt „svéd” testvérével.

Én ebből a pénzből inkább Kia Ceed kombit vásárolnék, mert dízelek esetén még (szerencsére) nem sok problémával találkoztunk és fiatal (értsd, 10 év körüli), jól felszerelt és praktikus autót vásárolhatsz, nem egy valaha prémium, de mára már múmia-állapotú autót. Az i30 SW ugyanezt tudja, csak az nekem nem jön be formára, de ez szubjektív.
Ki Koreán kel, aranyat lel! :)

Üdv:
Marci