Komoly bírságot kapott az ittasan rollerező szombathelyi férfi, a büntetése azonban még a szakjogász szerint is túlzó volt.
Az elektromos rollerek szabályozása a KRESZ-ben továbbra is egy szürke zónás terület. Egy új módosítással a 25 km/óra alatti sebességre képes e-rollerek kerékpárnak, míg az afeletti végsebességűek segédmotoros kerékpárnak minősülnek majd, erről a témáról már mi is írtunk részletesebben.
Az ilyen, nem egyértelműen szabályozott esetekben sokszor a rendőrség, komolyabb ügyekben pedig a bíróság „kegyeire" van bízva az ember. Olykor súlyosabb, máskor enyhébb ítéletek születnek attól függően, ki hogyan értelmezi az esethez legközelebb hozható szabályozást.
Így járt most egy szombathelyi férfi is, aki ittasan pattant fel egy elektromos rollerre, hogy azzal közlekedjen. Megállították a rendőrök, és megfújatták vele a szondát. Az eszköz kimutatta, hogy alkoholos befolyásoltsággal rollerezett.
Eljárást indítottak ellene, elmondása szerint négy hónap mulva derült ki, hogy mi lesz az ügyével. A vége az lett, hogy 150 ezer forint bírságot kellett befizessen, és fél évre elvették a jogosítványát.
Ezen felül pedig utánképzésre kötelezték, amely szerinte túlzó büntetés. Amikor jelentkezett a képzésre, az ügyintézők nem értették, miért kötelezték rolleres ügy miatt ilyesmire, hiszen ezeket a képzéseket elvileg azzal a járművel kell végrehajtani, amellyel a szabálysértést elkövették. Végül arra jutottak, hogy autóval fog újra vizsgázni.
Az ittas rollerezés összességében közel 300 ezer forintjába került a férfinak. Az ügyről Borbély Zoltán szakjogász nyilatkozott az RTL híradójának, amelyben elmondta, ő sem teljesen érti ezt az ítéletet.
Elmondása szerint a kúria 2022 végén hozott egy olyan határozatot, amely szerint hiába nincs a KRESZ-ben az elektromos roller felsorolva, de mégis gépi meghajtású járműnek minősül, hiszen nem szerepel a kivételek közt sem. Ezért erre is vonatkozik a zéró tolerancia.
Hozzátette, hogy szerinte csak a segédmotoros kerékpárok (AM) kategóriájától kellett volna eltiltani a férfit, nem pedig minden járműkategóriától. Méghozzá azért, mert az elektromos roller leginkább ehhez a kategóriához hasonlítható. A legjobb megoldás szerinte azonban az lenne, ha végre egyértelműen bekerülnének az e-rollerek a szabályozásba.