2021. december 16. | 10:39

A német cég igyekszik továbbfejleszteni belső égésű kínálatát.

A Volkswagen olyan dízelmotorokat fejlesztett ki, amelyek adaptált dízelüzemanyaggal használhatók, ezek állítólag akár 95%-kal is csökkenthetik a CO2-kibocsátást a hagyományos dízelekhez képest.

A VW négyhengeres TDI dízel hajtásláncát alkalmazó, június óta leszállított összes modell használható paraffinikus gázolajjal. Ez egy újonnan kifejlesztett, biokomponenseket tartalmazó üzemanyagtípus, amit biológiai maradék- és hulladékanyagokból, például hidrokezelt növényi olajból (HVO) állítanak elő. Ezeket aztán szénhidrogénné alakítják át, és tetszőleges mennyiségben hozzáadhatók a dízelüzemanyagokhoz.

A Volkswagen várakozásai szerint a paraffinos dízelüzemanyag piaci részesedése a közúti közlekedésben 10 éven belül 20-30%-ra nőhet Európában. A VW az utóbbi időben vitathatatlanul ráfeküdt az elektromos kínálat fejlesztésére, de ez a lépés is mutatja, hogy a cég nyitott a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének más módjaira is.

Ez a szemléletmód kicsit eltér a versenytársakétól, legalábbis azokétól, akik vállaltan tisztán elektromos márkává válnak a következő 10-15 évben. A Volkswagen 2030-ra 70% fölé kívánja emelni az Európában értékesített tisztán elektromos autók arányát, a maradék 30 százalékon a hibridek és a belső égésű kínálat osztozik.

A Volkswagen hozzátette, hogy a jövőben más e-üzemanyagokat is kínálni fognak, amelyeket CO2 és villamos energia felhasználásával, regeneratív forrásból állítanak elő. Ebben a folyamatban a felesleges zöld energiát elméletileg fel lehetne használni az előállításukhoz.