2021. október 20. | 13:59

Legalább még egy hétig tart a kényszerű állapot a négykarikás márka üzemeiben.

Az Audi a globális chip-hiány következtében meghosszabbítja a gyártási leállásokat és a rövidített munkarendet a németországi Ingolstadtban és Neckarsulmban található gyáraiban. Ennek következtében a héten a két üzem gyártósorai még biztosan nem állhatnak vissza a teljes kapacitásra.

A műszakok rövidebb munkarendje a tervek szerint múlt pénteken fejeződött volna be, ám az egész autóipart sújtó alkatrészellátási nehézségek miatt az Audi kénytelen volt meghosszabbítani a rendkívüli állapotot – árulta el az négykarikás márka szóvivője.

Ingolstadtban a Q2-es crossover és az A3-as kompakt autó gyártósorát is teljesen leállították, melyek még a jövő héten sem fognak újra indulni. A másik két gyártósoron, ahol az A3-as, A4-es és A5-ös modell készülnek, jelenleg csak egyetlen műszak dolgozik.

Neckarsulmban szintén leállították az A4-es és A5-ös gyártását, míg az A6, A7 és A8 esetében csak hétfőtől csütörtökig folyik a termelés. Ráadásul az A6 és A7 összeszerelését is csak egyetlen műszakban végzik.

A helyzet nem túl rózsás, de a szóvivő szerint összességében javultak a körülmények a múlt héthez képest, amikor az A4, A5, A6 és A7 gyártósorát is teljesen le kellett állítani, az A8-at pedig csak egy műszakban készítették.

A kényszerű leállások egyelőre nem érintik a Böllinger Höfe üzemet, ahol az R8 és a tisztán elektromos e-tron GT gyártása is zajlik.

A chip-hiány az egész autóipar teljesítményére rányomja a bélyegét, hiszen jelenleg nincs olyan gyártó, amelyik ne lenne kénytelen korlátozni tevékenységét. A Škoda hétfőn egy kéthetes termeléscsökkentést kezdett, mivel a cseh márkát nemcsak a félvezetők, de más alkatrészek hiánya is hátráltatja. Ugyancsak hétfőn jelentette be a Maserati, hogy a chip-hiány következtében kénytelen a jövő évre halasztani a Gracale SUV piacra dobását.