2021. május 07. | 19:19

A Jaguar, az Alfa Romeo, a Smart és a Lamborghini dolgát különböző tényezők nehezítik.

Elektromos átállás, összekapcsolt járművek, önvezetés, gyorsan fejlődő startup vállalkozások, világjárvány, Brexit, félvezető chipek hiánya, a vásárlói szokások változása, a Szuezi-csatornán elakadt hajó – ezek a rövid- és hosszútávú kihívások komoly nehézségek elé állítják az autóipar kulcsszereplőit is. A problémák globálisan jelen vannak, ám egy-egy gyártó az átlagosnál is nehezebb helyzetben van. Ha kíváncsi vagy, melyek ezek a vállalatok, a következő sorokból megtudhatod.

A Jaguar idén februárban jelentette be, hogy 2025-től teljesen elektromos gyártóvá válik. A kitűzött cél mögött azonban egyelőre nem látszanak a konkrét lépesek. Elképzelhető, hogy egyszerűen egy segélykiáltásról van szó, miután a brit márka tavaly kevesebb autót értékesített, mint ahány 3-as BMW fogyott Európában. Feltételezések szerint a Jaguar nem lesz képes egyedül végrehajtani az elektromos átállást, ehhez pedig akár egy kínai vállalattal való platform-megosztási együttműködés nyújthat segítséget.

Január elején létrejött a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata, a Stellantis. A több mint egytucat márkát tömörítő konszernhez tartozik az Alfa Romeo is, melynek eladási mutatóin javítani szeretne az új vezetőség. Az Alfa tavaly csak 35 718 új autót értékesített Európában és 18 586 példányt Amerikában. A folyamatos veszteségeket ezen a szinten nem tolerálják. A költségcsökkentés jegyében jöhet a csoporttagok által közösen használt platform – vajon ez elég lesz az Alfa Romeo megmentéséhez?

A Daimler és a Geely közös vállalkozásának köszönhetően új irányba indult el a Smart márka fejlődése. A városi minicirkálókról ismert gyártó az SUV szegmensben tervez új autókat piacra dobni. A kizárólag elektromos meghajtással elérhető modellre a hírek szerint még legalább egy évet kell várni – kérdés, hogy sikerül-e a gyártónak eltalálni a megfelelő időzítést, és megfelelni a hirtelen változó vásárlói igényeknek?

A Lamborghini eladási mutatói szárnyaltak 2020-ban, az Urus SUV is remekül teljesít a piacon. A 2019-ben felröppent hír, mely szerint a Volkswagen-csoport a márka eladását fontolgatja, még mindig nem csendesedett el teljesen. Vajon miért van erre szükség? Lehet, hogy a feltörekvő elektromos autógyártók túl nagy kihívást jelentenek az iparág nagyágyúi számára?