2020. december 14. | 12:16

Kecskeméten, Győrben és Esztergomban is tervezett leállásról van szó.

A magyar autógyárak idén télen is leállnak néhány napra, a termelési szünet idején optimalizálási, karbantartási, átépítési és fejlesztési feladatok végrehajtására kerül sor az érintett helyszíneken.

2020 a magyar autóipart is megszívatta, a koronavírus-járvány terjedése és az alkatrészellátásban mutatkozó bizonytalanság miatt a magyar autógyárak tavasszal kénytelenek voltak bezárni néhány hétre. Az átmeneti gyárbezárások 176 000 dolgozót érintettek. A hosszú kényszerpihenő ellenére nyáron is voltak leállások a honi üzemekben, mivel az új autók iránti kereslet nem érte el a korábbi években megszokott szintet.

A téli és nyári szünet után télen is pihenőre vonulnak a magyar autógyárak egy rövid időszakra. A kecskeméti Mercedes-gyárban december 18-án kezdődik a termelési szünet, a gyártás pedig 2021. január 17-én indul újra a tervek szerint. Mai hír, hogy Kecskeméten tisztán elektromos autók fognak készülni a jövőben.

A mai nap mérföldkő jelentőségű! Mérföldkő a magyar gazdaság, a magyar autóipar, és a Mercedes kecskeméti gyára...

Közzétette: Szijjártó Péter – 2020. december 14., hétfő

A győri Audinál jelenleg mind a motor- mind a járműgyártás szinte teljes kapacitással dolgozik, árulta el az Audi Hungaria kommunikációs vezetője, Czechmeister Mónika.

„A járműgyártásban terveink szerint az utolsó két héten lesz termelési szünet. A vállalat első termelési napja 2021. január 4-re esik majd” – mondta el Czechmeister Mónika, aki hozzátette, hogy ezen időszak alatt a vállalat optimalizálási-, karbantartási- és átépítési intézkedéseket hajt végre a gyártásban.

Magyar Suzuki

„Idén, mint eddig minden évben, két ünnep között kerül sor a szokásos év végi karácsonyi leállásra. Ezt az időszakot használjuk ki a termelésben is a szükséges karbantartások elvégzésére, illetve folytatódnak hegesztőüzemi fejlesztéseink is. A termelés december 23-án áll le és január 4-én indul újra” – ezt már a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője, Bonnár-Csonka Zsuzsanna nyilatkozta a Porfoliónak.

Az online gazdasági újság cikke nem tér ki a szentgotthárdi Opel-gyárra, bár ugye ott nem autókat gyártanak, hanem erőforrásokat. Néhány hete jelent meg a hír a nemzetközi és magyar sajtóban, hogy az ottani üzemre lassú halál vár a PSA döntése miatt. Mint ismert, a vállalatcsoport az EURO7-es kibocsátási norma bevezetése miatt nem fordít több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésére. Ez a döntés rendkívül rosszul hír az olyan gyáregységeknek, amelyek kizárólag belső égésű motorokat gyártanak, a szentgotthárdi Opel pedig történetesen pont ilyen.